کد خبر: 500542
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۴:۳۴:۳۱
| |

بن زاید، وزیر خارجه امارات:

مشکل کنونی نحوه وارد کردن تشکیلات خودگردان فلسطین به فرآیند عادی‌سازی روابط است

وزیر خارجه امارات عربی متحده ضمن تمجید از توافق سازش با اسرائیل، گفت، از تغییر دولت جدید در این رژیم نگرانی ندارد.

مشکل کنونی نحوه وارد کردن تشکیلات خودگردان فلسطین به فرآیند عادی‌سازی روابط است
کد خبر: 500542
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۴:۳۴:۳۱

اعتمادآنلاین| «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات عربی متحده از اینکه دولت کنونی آمریکا اجازه نمی‌دهد از اصطلاح «توافق آبراهام» استفاده شود، انتقاد کرد.

به گزارش فارس، امارات در سپتامبر سال2020 با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، توافقنامه‌ سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به توافق‌های آبراهام را امضا و رسما با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد و پس از آن چندین توافق همکاری با اسرائیل امضا کرد.

بن زاید به پایگاه خبری «واللا» گفت: «چالش کنونی نحوه وارد کردن تشکیلات خودگردان فلسطین به فرآیند عادی‌سازی [روابط با رژیم صهیونیستی ] است».

وی تصریح کرد: «من نگران بودم که مسائل داخلی اسرائیل، بر توافقات عادی‌سازی تأثیر بگذارد».

این وزیر اماراتی خاطر نشان کرد: «برآورد من این است که دولت جدید اسرائیل نیز [مانند دولت قبلی] بشدت به برقراری روابط با امارات علاقمند است».

پایگاه خبری «خلیج-24» به نقل از بن زاید گزارش داد، اگر ویروس کرونا نبود، امکان آن وجود داشت که در روابط با رژیم صهیونیستی پیشرفت بیشتری به دست آورد.

وی با بیان اینکه نگران تغییر دولت در رژیم صهیونیستی نیست، تأکید کرد: «اسرائیل باید دیر یا زود مشکل خود را با فلسطین حل کند».

در همین ارتباط، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در مراسم افتتاحیه سفارتخانه این رژیم در امارات خطاب به کشورهای عربی همسایه امارات گفت که رژیم صهیونیستی «برای ماندن اینجاست» و از کشورهای عربی خواست تا با این رژیم وارد گفت‌وگو شوند.

این مقام صهیونیست با تأکید بر مواضع اشغالگری رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: «ما جایی نمی‌رویم. خاورمیانه (غرب آسیا) خانه ما است. ما اینجاییم که بمانیم. ما از تمامی کشورهای منطقه می‌خواهیم که این مسئله را به رسمیت بشناسند و برای گفت‌وگو با ما بیایند».

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته به منظور افتتاح سفارتخانه‌ این رژیم در «ابوظبی» و سرکنسولگری این رژیم در «دبی» عازم امارات عربی متحده شد. امارات عربی متحده اوایل ماه جاری میلادی (ژوئن)، سفارت خود را رسماً در تل‌آویو افتتاح کرد.

علاوه بر امارات، کشورهای مغرب و سودان نیز با وساطت ترامپ و امضای توافق آبراهام رسماً با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها