بیروت از احتمال دریافت وام چند صد‌ میلیون دلاری خبر داد

همزمان با بحران سیاسی و اقتصادی کشور لبنان، رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد که به احتمال زیاد صندوق بین‌المللی پول ماه آینده میلادی با درخواست وام این کشور موافقت کند.

بیروت از احتمال دریافت وام چند صد‌ میلیون دلاری خبر داد
کد خبر: 500529
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۴:۱۸:۲۵

اعتمادآنلاین| «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان،‌ ظهر امروز (چهارشنبه)، در جلسه‌ای با نمایندگان لبنانی به مشکل اقتصادی این کشور پرداخت.

به گزارش فارس، براساس گزارش پایگاه خبری «النشره»،‌ نبیه بری با اشاره به اینکه پارلمان این کشور ملزم به تصویب کارت جیره‌بندی است،‌ خبر داد که به احتمال زیاد با درخواست وام 900 میلیون دلاری لبنان موافقت شود.

طبق اظهارات نبیه بری، پس از موافقت، صندوق بین‌المللی پول در تاریخ بیست و سوم ماه آینده میلادی به حساب «بانک لبنان» مبلغ یادشده را واریز کند.

بر اساس گزارش النشره، رئیس پارلمان لبنان در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین تعهدی از جانب «حسان دیاب» رئیس دولت پیشبرد امور لبنان درباره اجرای برنامه‌ هدفمندسازی یارانه‌ها و کارت‌های سهمیه‌بندی قرائت کرد.

اظهارات نبیه بری در حالی بیان شده است که پیش از این،‌ «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اروپا در سفر خود به لبنان گفته بود: «ما بسیار نگران بحران سیاسی و اقتصادی لبنان هستیم و بدون اقدام لبنان برای اصلاحات نمی‌توانیم کمکی ارائه کنیم. ما برای کمک منابع داریم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها