کد خبر: 500397
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۰:۲۱:۲۰
| |

سازمان ملل خواستار اقدام فوری جهانی در برابر بحران اقتصادی پساکرونا شد

سازمان ملل ضمن هشدار درباره بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری در 90 سال اخیر، با «فراخوانی مردم» خواستار اقدام فوری برای مقابله با بحران اقتصادی، اقلیمی و سبک زندگی بر روی زمین شد.

سازمان ملل خواستار اقدام فوری جهانی در برابر بحران اقتصادی پساکرونا شد
کد خبر: 500397
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۰:۲۱:۲۰

اعتمادآنلاین| سند فراخوان این نهاد بین المللی با هشدار در برابر تهدیدهای جهانی متعدد اقتصادی، بوم شناسی و اکولوژیکی، بهداشتی، غذایی و ... مردم کره زمین را به ایفای مسئولیتی همگانی برای مقابله با وخاومت روزافزون شرایط طبیعی و نحوه زندگی بر روی زمین فرامی خواند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال 2021 میلادی سازمان ملل با هشدار مکرر درباره آثار زیان‌بار اقتصادی ناشی از همه گیری کووید19، پیش بینی کرد درصورتی که نسبت به سرمایه گذاری راهبردی در زمینه اقتصادی، اجتماعی و تاب آوری اقلیمی برای بهبود پایدار و مقاوم اقتصاد جهانی اقدام نشود، این اثرات مخرب برای چندین سال باقی خواهد ماند.

براساس فراخوان سازمان ملل، در سال 2020 اقتصاد جهانی حدود 4.3 درصد یعنی نزدیک به 2.5 برابر شاخص بحران اقتصادی 2008 سقوط کرد. به طوری که بهبود 4.7 درصدی پیش بینی شده برای سال 2021 به زحمت می تواند خسارت های سال گذشته را جبران کند.

سازمان ملل خاطرنشان کرد که بهبود پایدار اقتصادی پس از همه گیری، نه تنها به اقدامات پیش برنده و تدابیر واکسنی بستگی دارد، بلکه به کیفیت و اثربخشی این اقدامات به منظور افزایش مقاومت در برابر بحران های آتی وابسته است.

این نهاد بین المللی همچنین تاکید کرد که جهان با بدترین بحران اقتصادی و بهداشتی در 90 سال اخیر روبرو شده که تصمیمات امروز ما شرایط آینده را تعیین خواهد کرد. به همین خاطر از طرح سرمایه گذاری پایدار و فراگیر تحت هدایت سیستم چندجانبه اثربخش و ثابت دافع کرد.

فراخوانی امروز با وخیم تر شدن شرایط اقتصادی اقلیمی، ضرورت اتخاذ تدابیر فوری برای مهار فروپاشی عظیم اقتصادی اجتماعی در سطح جهانی را خاطرنشان می کند.

«امینه محمد» قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد در همین رابطه تصریح کرد که بین 70 تا 100 میلیون نفر تحت فشار فقر شدید قرار گرفته اند، 265 میلیون نفر دیگر نیز تا پایان سال با کمبود شدید غذا مواجه می شوند و ارزیابی می شود که 400 میلیون جایگاه شغلی به ویژه با تاثیر نامتناسب بر روی زنان از دست بروند.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: این مقام سازمان ملل متحد 600 میلیون دانش آموز و در خارج از مدارس به سر می برند که به احتمال قوی به مدارس بازنمی گردند. این مسئولیتی برای ماست که راهکارهای فوری و ماندگار برای این مسائل ارائه دهیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد هفته گذشته که برای شرکت در اجلاس شورای اروپا به بروکسل سفر کرده بود، با اشاره به شکنندگی جوامع مختلف در برابر تهدیداتی نظیر همه گیری کرونا، تغییرات اقلیمی، فضای مجازی و ... گفت تهدیدهای جهانی اهمیت همکاری های بین المللی را برجسته می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها