کد خبر: 500377
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۰۹:۴۶:۴۴
| |

تصویب چهار قطعنامه از سوی شورای امنیت سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا چهار قعطنامه را شامل یک سند تمدید کننده نظام تحریمها برای یک سال علیه جمهوری دموکراتیک کنگو تصویب کرد.

تصویب چهار قطعنامه از سوی شورای امنیت سازمان ملل
کد خبر: 500377
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۰۹:۴۶:۴۴

اعتمادآنلاین| این سند که توسط فرانسه آماده شده و روز سه شنبه تصویب شد، "تصمیم به تمدید تدابیر تعیین شده در پاراگرافهای 1 تا 6 قطعنامه 2293 (2016) شامل تحریم تسلیحاتی، ممنوعیت مسافرتی، انسداد دارایی‌ها تا اول ژوئیه 2022 گرفته است".

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل تحریمها علیه جمهوری دموکراتیک کنگو را در سال 2003 در پاسخ به اقدامات خشونت آمیز ارتکابی از سوی گروه‌های مسلح علیه غیرنظامیان معرفی کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه دیگری حکم "هیات باثبات سازی یکپارچه چند بعدی سازمان ملل در مالی" (مینوسما) را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

از سوی دیگر این شورا به اتفاق آرا بر سر تمدید حکم نیروی حافظ صلح سازمان ملل در بلندی‌های جولان (یونداف) تا 31 دسامبر 2021 توافق کرد.

علاوه بر آن در پی مرگ جیمز ریچارد کراوفورد، قاضی دیوان عدالت بین‌المللی در ماه مه سال جاری میلادی، شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه دیگری تصمیم به برگزاری یک انتخابات در پنجم نوامبر به منظور پر کردن این جالی خالی برای مابقی حکم مربوط به آن گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها