کد خبر: 500222
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۴:۵۰:۱۸
| |

همزمان با مانور ناتو در دریای سیاه؛ روسیه اس400 هایش در کریمه را چک کرد

سخنگوی ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت، این کشور اقدام به اجرای مانور تمرینی تشخیص هدف با هدف آزمودن آمادگی سیستمهای دفاع هوایی اس-400 خود که با پس زمینه رزمایش ناتو در دریای سیاه موسوم به رزمایش "نسیم دریا" در منطقه شبه جزیره کریمه مستقر شده‌اند، کرده است.

همزمان با مانور ناتو در دریای سیاه؛ روسیه اس400 هایش در کریمه را چک کرد
کد خبر: 500222
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۴:۵۰:۱۸

اعتمادآنلاین| روز دوشنبه سری 2021 رزمایش نظامی سالانه ناتو تحت عنوان "نسیم دریا" در بخش شمال غربی دریای سیاه آغاز شد در حالی که نیروی دریایی روسیه تحرکات کشتی های شرکت کننده در این رزمایش را رصد می کند. این رزمایش با شرکت حدود 5000 سرباز و 32 کشتی جنگی از 32 کشور تا 10 ژوئیه برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلکسی رولیوف، سخنگوی ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه اظهار کرد: خدممه هواپیماها و هلی کوپترهای ناوگان دریای سیاه و واحد نیروی هوایی منطقه نظامی جنوبی روسیه دست به اجرای مانور تمرینی با گردان های سامانه های موشکی دفاع هوایی اس-400 و واحدهای مربوط به سیستمهای پانتسیر در جریان سنجش آمادگی نیروهای مشغول به خدمت و سیستمهای دفاع هوایی شبه جزیره کریمه زدند.

جنگنده های Su-24، Su-27 و Su-30SM به همراه هلیکوپترهای Mi-8 و Ka-27 به عنوان اهداف کنترلی برای واحدهای دفاع هوایی مورد استفاده قرار گرفتند.

رزمایش نسیم دریای ناتو از سال 1997 سالانه با میزبانی مشترک آمریکا و اوکراین برگزار می شود. ائتلاف ناتو اعلام کرده این رزمایش به ارائه فرصتهای تمرینی بی همتا برای تقویت آمادگی، بهبود همکاری و عملیات مشترک می پردازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها