کد خبر: 500021
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۰۸:۴۴:۵۲
| |

ریاست جمهوری عراق:

حمله آمریکا به حشد شعبی نقض حاکمیت کشور است

ریاست جمهوری عراق حمله هوایی آمریکا به نیروهای حشد شعبی در مرز سوریه و عراق را محکوم کرد.

حمله آمریکا به حشد شعبی نقض حاکمیت کشور است
کد خبر: 500021
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۰۸:۴۴:۵۲

اعتمادآنلاین| ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای نسبت به حمله هوایی آمریکا به نیروهای حشد شعبی در مرز سوریه و عراق واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است: این حمله محکوم شده است و نقض حاکمیت عراق و امنیت ملی آن به شمار می‌رود و تلاش‌های میهنی برای تحقق و تقویت امنیت و ثبات را بی‌نتیجه می‌کند.

ریاست جمهوری عراق در ادامه تاکید کرد: عراق بار دیگر مخالفت خود را با اینکه به "میدانی برای درگیری" تبدیل شود، اعلام می‌کند؛ چراکه این مساله با کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

در این بیانیه همچنین آمده است: حمله اخیر و همچنین حملات گذشته در اربیل و مناطق دیگر محکوم شده و غیر قانونی تلقی می‌شوند و در راستای منافع عالی کشور نخواهند بود. ما همه را به خویشتن داری دعوت می‌کنیم.

ریاست جمهوری عراق همچنین تاکید کرد: عراق به شدت از مسیرهای گفت‌وگو و ارتباط با طرف‌های مختلف به منظور اطمینان از امنیت، ثبات و حاکمیت کامل خود و کاهش تنش ها و بحران ها در منطقه حمایت می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) صبح روز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای هوایی این کشور به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مواضع حشد شعبی را در دو نقطه یکی در خاک سوریه و دیگری در خاک عراق بمباران کرده است.

این وزارتخانه مدعی شد که این حملات در پاسخ به حملات اخیر به پرسنل و تأسیسات آمریکایی در عراق انجام شده است.

این حمله منجر به شهادت چهار تن از نیروهای حشد شعبی شد. خبرگزاری سانا نیز از شهادت یک کودک در این حملات خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها