کد خبر: 499884
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۴:۰۴:۳۲
| |

مقام روس:

قانون "هرکس قوی‌تر است، حق با اوست" در حال احیاست

دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به افزایش عامل نظامی و غیرقابل پیش‌بینی بودن در روابط بین‌المللی، گفت: متأسفانه شاهد هستیم این اصل قرون وسطایی که "هر کس قدرتمندتر است، حق با اوست" در حال بازگشت به این عرصه است.

قانون "هرکس قوی‌تر است، حق با اوست" در حال احیاست
کد خبر: 499884
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۴:۰۴:۳۲

اعتمادآنلاین| "نیکولای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود در جریان رایزنی‌های مقامات علی‌رتبه کشورهای عضو آسه‌آن در خصوص مسائل امنیتی که بصورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد، اعلام کرد که عامل قدرت نظامی در عرصه روابط بین الملل در حال افزایش است و این اصل قرون وسطایی که "هر کس قدرتمندتر است، حق با اوست" در حال بازگشت است.

به گزارش تسنیم، به عقیده وی، در حال حاضر سطح بالای انگیزه‌های سیاسی و غیرقابل پیش‌بینی بودن در روند اوضاع کنونی روابط بین المللی کاملاً قابل مشاهده است. پاتروشییف با اشاره به اینکه در شرایطی که اپیدمی کرونا همچنان تأثیر عمیقی بر اوضاع جهانی دارد، افزود: «ولی متأسفانه تمایل جدی برای افزایش عامل قدرت نظامی در عرصه‌های مختلف جهانی، از جمله در عرصه امنیتی وجود دارد و به زبان ساده این اصل قرون وسطایی که "هر کس قدرت بیشتری دارد، حق با اوست" در حال بازگشت به روابط بین المللی است.»

دبیر شورای امنیت روسیه ادامه داد: «ما شاهد این مسئله بودیم که در جریان ایپدمی کرونا، به‌جای همکاری‌های مشترک و هماهنگ برای مقابله با این چالش، کشورهای جهان ظرف چند ماه، چگونه مرزهای خود را بسته، معاملات بازرگانی با یکدیگر را متوقف کرده و موانع تجاری و بهداشتی متعددی را بوجود آوردند. در این راستا رشد تمایلات ناسیونالیستی، افراط گرایی و تندروی‌های مذهبی قابل مشاهده بود. و این در حالی است که به‌رغم انتظار و توصیه‌های شنیده شده از سوی مقامات بین المللی، خصومت‌های سیاسی و نظامی بین کشورها نیز گسترش یافت.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها