کد خبر: 499878
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۳:۴۳:۳۰
| |

روسیه موشک قاره‌پیمای جدید را با موفقیت آزمایش کرد

یک منبع در صنایع دفاع روسیه از آزمایش موفقیت‌آمیز جدیدترین موشک بالستیک قاره‌پیمای تولید شده توسط شرکت صنایع جنگ‌افزاری این کشور خبر داد.

روسیه موشک قاره‌پیمای جدید را با موفقیت آزمایش کرد
کد خبر: 499878
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۳:۴۳:۳۰

اعتمادآنلاین| یک منبع در صنایع دفاع روسیه امروز (دوشنبه) از آزمایش موفقیت‌آمیز جدیدترین موشک بالستیک قاره‌پیمای (ICBM) ساخته شده توسط موسسه Thermal Technology «ام‌آی‌تی‌تی» (شرکت صنایع جنگ‌افزاری روس بخشی از سازمان فضایی فدرال روسیه با نام Roscosmos) خبر داد.

به گزارش فارس به گفته این منبع، این موشک اواسط ماه ژوئن از پایگاه فضایی «پلستسک» وزارت دفاع روسیه به شکلی موفقیت‌آمیز پرتاب شد.

خبرگزاری تاس در ادامه گزارش خود ذکر کرده که هنوز از این شرکت اظهارنظری در خصوص این آزمایش دریافت نکرده است.

پیشتر گزارش شده بود شرکت صنایع جنگ‌افزاری روسیه اصلاحات موشک‌های بالستیک قاره پیمای متحرک را به عنوان بخشی از تلاش برای به روز رسانی تسلیحات استراتژیک روسیه آغاز کرده است.

این شرکت تاکنون موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای Topol ،Topol-M ،Yars و Bulava را تولید کرده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اخیراً در نهمین «کنفرانس مسکو درباره امنیت بین‌المللی» گفت که مسکو در پاسخ به استفاده از بمب اتمی و دیگر سلاح‌های کشتارجمعی علیه روسیه یا متحدانش، حق خود را برای توسل به سلاح‌های اتمی محفوظ می‌دارد.

گراسیموف افزود: «(روسیه) همچنین در صورت در خطر بودن کشور حق خود را برای استفاده از سلاح‌های متعارف در برابر هرگونه تجاوز علیه فدراسیون روسیه محفوظ می‌دارد».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در این کنفرانس اعلام کرد که مسکو برای خنثی کردن تهدیدات سیستم‌های سپر دفاع موشکی آمریکا ابزارهایی برای خود ایجاد کرده است.

طی سال‌های اخیر روسیه بارها درباره تحرکات آمریکا برای استقرار سامانه‌های سپر دفاع موشکی و نظامی کردن فضا به منظور مقابله با این کشور هشدار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها