دیدار طاهریان و اتمر با تاکید بر طرح نشست سه جانبه از سوی ایران

محمد ابراهیم طاهریان نماینده ویژه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از بازگشت از اسلام آباد و در دیدار با محمد اتمر وزیر خارجه افغانستان طرح نشست سه جانبه کابل، اسلام آباد و تهران را پیشنهاد کرد که مورد تایید وزیر خارجه این کشور قرار گرفت.

دیدار طاهریان و اتمر با تاکید بر طرح نشست سه جانبه از سوی ایران
کد خبر: 499817
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۱:۴۸:۱۳

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه افغانستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که «محمدابراهیم طاهریان» پس از سفر به اسلام آباد و بازگشت به کابل با «محمد حنیف اتمر» وزیر خارجه افغانستان دیدار و در مورد نتایج سفر به پاکستان گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: طاهریان با اشاره به اهمیت اجماع منطقه‌ای و تقویت روابط بین سه کشور، طرح برگزاری نشست سه‌جانبه میان وزرای خارجه افغانستان، ایران و پاکستان را مطرح کرده است.

وزیر امور خارجه افغانستان در این دیدار، تقویت هرچه بیشتر روابط دوستانه بین دو کشور ایران و افغانستان را با اهمیت خوانده و بر تحکیم و گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه و چندجانبه تأکید کرده است.

اتمر ضمن گفت وگو در مورد ضرورت تقویت اجماع منطقه‌ای برای موفقیت روند صلح، طرح نشست سه‌جانبه را در اصول مورد تأیید قرار داده و برگزاری این نشست را برای تقویت اجماع منطقه‌ای در خصوص موفقیت روند صلح مفید توصیف کرده است.

وزیر امور خارجه افغانستان همچنین بادرنظرداشتن اهمیت همکاری‌های عملی میان دو کشور، بر برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی میان افغانستان و ایران، تأکید کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها