کد خبر: 499799
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۱:۲۷:۵۹
| |

در ادامه تنش ها:

لاپید در جواب نخست‌وزیر لهستان: به پولتان نیازی نداریم!

اظهارات متقابل میان مقامات اسرائیل و نخست‌وزیر لهستان به دنبال تصویب پیش نویس لایحه‌ محدودسازی مطالباتی برای استرداد اموال قربانیان هولوکاست توسط مجلس سفلی پارلمان لهستان منجر به تشدید اختلافات میان دو طرف شده است.

لاپید در جواب نخست‌وزیر لهستان: به پولتان نیازی نداریم!
کد خبر: 499799
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۱:۲۷:۵۹

اعتمادآنلاین| خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد یائیر لاپید، وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان گفت: نخست وزیر لهستان باید بار دیگر از حقایق مطلع شود" میلیون‌ها یهودی در خاک لهستان کشته شدند و هیچ قانونی یاد آنها را از بین نخواهد برد."

به گزارش ایسنا، وی افزود: "ما به پول لهستان نیازی نداریم و این اقدام آنها یهودی ستیزی است؛ ما برای زنده نگه داشتن یاد قربانیان هولوکاست و افتخار مردم خود می‌جنگیم و هیچ پارلمانی نمی‌تواند قوانینی با هدف انکار هولوکاست تصویب کند."

اظهارات لاپید در واکنش به انتقادات موراویتسکی از اظهارات قبلی لاپید درباره تصویب پیش نویس لایحه‌ محدودسازی مطالباتی برای استرداد اموال قربانیان هولوکاست توسط مجلس سفلی پارلمان لهستان مطرح شد.

نخست‌وزیر لهستان روز گذشته در سخنانی تاکید کرد که ورشو به بازماندگان هولوکاست بابت جرایم آلمان علیه آنها در خاک این کشور در جریان جنگ جهانی دوم غرامتی پرداخت نخواهد کرد.

اظهارات موراویتسکی در پی اقدام روز پنجشنبه مجلس سفلی پارلمان لهستان مطرح می‌شود که پیش نویس لایحه‌ای را به تصویب رساند که قانون محدودسازی مطالباتی برای استرداد اموال است. مطابق آن، ادعاها و شکایات مربوط به استرداد اموال و املاکی که طی جنگ جهانی به تصرف نازی‌ها درآمدند و طی 30 سال گذشته به نتیجه‌ای نرسیده متوقف و بایگانی خواهد شد. همچنین هرگونه فرجام خواهی احکامی که طی 30 سال گذشته صادر شده‌اند نیز ممنوع اعلام شده است.

چنین اقدامی تنش‌ها با رژیم صهیونیستی در خصوص این مساله را تشدید کرد.

روابط لهستان و رژیم صهیونیستی از سال 2018 تیره‌تر شده است، زمانی که لهستان با تصویب یک قانون کسانی که استدلال کنند لهستان یا مردم لهستانی به هر نحوی مسوول هولوکاست بوده‌اند، جریمه می‌کند.

لایحه تازه تصویب لهستان که پنجشنبه در مجلس سفلی 309 رای موافق و 120 رای ممتنع آورد، برای تایید باید به سنای لهستان ارسال شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها