کد خبر: 499745
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۰:۰۹:۲۴
| |

عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران تعهدی فراتر از پادمان نسبت به آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارد/ بررسی مذاکرات وین در هیات تطبیق

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران تعهدی فراتر از پادمان در قبال به آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارد و تصور آقای گروسی از تمدید توافق سه ماه ایران و آژانس تصور غلطی است.

ایران تعهدی فراتر از پادمان نسبت به آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارد/ بررسی مذاکرات وین در هیات تطبیق
کد خبر: 499745
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۰:۰۹:۲۴

اعتمادآنلاین| ابوالفضل عموئی، اظهار داشت: روند ثبت داده ها بدون دسترسی ناظران و بارزسان آژانس یک تصمیم داخلی است و آقای گروسی در مورد آن نمی تواند ادعایی بکند.

به گزارش خانه ملت، وی افزود: تا اینجای کار نیز همکاری های ایران و (IAEA) فراتر از تعهدات بین المللی و رسمی بوده و کشورمان تنها به پادمان پایبند است و اینکه تصمیم بگیریم تصاویر تاسیسات هسته ای ذخیره بشود یا خیر مربوط به خودمان است و این تصمیم بر مبنای پیشرفت مذاکرات اتخاذ می شود.

تعهدی فراتر از پادمان به (IAEA) نداریم

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس یادآور شد:اینکه آقای گروسی تصور کند ما تعهدی فراتر از پادمان به آژانس بین المللی انرژی اتمی داریم تصور غلطی است و تا امروز نیز بیشترین بازرسی های این آژانس از جمهوری اسلامی ایران بوده که متاسفانه خروجی مطلوبی برای ما نداشته و آژانس رفتار تعاملی مثبتی نداشته و به طور مستمر ادعا های جدیدی مطرح کردند.

شش دور مذاکره برجامی در هیئت تطبیق در حال بررسی است

وی در خصوص روند شش دور مذاکرات برجامی نیز گفت:در حال حاضر این مذاکرات در هیئت تطبیق متشکل از شورای عالی امنیت ملی،مجلس شورای اسلامی و دولت در حال بررسی است و نتیجه بررسی ها از سوی تیم مذاکره کننده اعلام خواهد شد و در همین چارچوب نیز مورد آینده در تعامل ما با آژانس تصمیم گیری خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها