کد خبر: 499527
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۳:۵۵:۳۱
| |

خشکسالی تاریخی در بیش از 90 درصد غرب آمریکا

تارنمای یک شبکه آمریکایی نسبت به گسترش خشکسالی در بیش از 90 درصد غرب آمریکا هشدار داد.

خشکسالی تاریخی در بیش از 90 درصد غرب آمریکا
کد خبر: 499527
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۳:۵۵:۳۱

اعتمادآنلاین| تارنمای شبکه فاکس نیوز طی گزارشی عنوان کرد: بیش از 90 درصد از مناطق غربی آمریکا تحت تاثیر یک خشکسالی تاریخی و تهدیدکننده زندگی روزمره بوده و اینکه تابستان سال جاری میلادی تازه شروع این معضل است.

به گزارش ایرنا، در نقشه‌ای که اخیرا در مورد شرایط نامساعد از سوی یک نهاد نظارتی آمریکا منتشر شده مشخص است که مناطق زیادی از غرب آمریکا در شرایط نگران‌کننده ای قرار دارند.

این موضوع به دنبال تحقیقات مشترک مرکز ملی سنجش خشکسالی دانشکاه نبرسکا- لینکلن، وزارت کشاورزی آمریکا و اداره ملی اقیانوسی و جوی اعلام شد.

براساس گزارش ها، برای سومین هفته پیاپی، سطح خشکسالی "حداکثری " و "استثنایی" در این مناطق غربی رکورد زد.

زندگی بیش از 58 میلیون نفر در مناطق غربی آمریکا تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته و اینکه اکنون خشکسالی بیش از دو دهه‌ای رو به وخامت بود. همزمان با افزایش دما و افزایش خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها، شماری از فرمانداران نیز وضعیت اضطراری در چند ایالت اعلام کرده‌اند.

به دلیل این شرایط، به ساکنان مناطق غرب آمریکا نسبت به پیامدهای این شرایط و تاثیرش بر زندگی عادی هشدار داده شده و به آنها توصیه شده تدابیر پیشگیرانه در تابستان امسال برای کمک به حفاظت از خودشان اتخاذ کنند.

در منطقه اورگان گزارش شده که یک نهاد دولتی به دنبال انتقال برخی گونه های ماهی با هدف نجات آنها در برابر تغییرات آب و هوایی بوده است.

معضل دیگر تامین آب در سراسر غرب آمریکا بوده و اینکه موجودی1500 مخزن مهم آب در کالیفرنیا کمتر از نصف آن چیزی است که باید در این زمان از سال باشد و مسوولان تامین آب در ایالت ایداهو انتقال آب مخصوص آبیاری برای کشاورزان را قطع کرده‌اند.

فرماندار ایالت یوتا نیز از ساکنان و تجار این ایالت خواسته تا مصرف آب آشامیدنی را کاهش دهند و در این راستا چندین دستور اجرایی مرتبط با چالش خشکسالی صادر کرده اند.

شبکه سی ان ان نیز پیشتر در این زمینه عنوان کرده بود: اواخر سال جاری دولت آمریکا مطمئنا مجبور خواهد شد برای اولین بار کمبود آب در مسیر رودخانه کلورادو در جنوب غرب آمریکا را اعلام کند. نقشه‌های تغییرات آب و هوایی نشان می دهد بیش از یک چهارم آمریکا در وضعیت «خشکسالی استثنایی» قرار دارند که این امر شدت یک دهه خشکسالی طولانی مدت در این کشور را نشان می دهد.

اکنون گزارش هایی درباره احتمال سهمیه بندی آب در غرب آمریکا مطرح است که شامل محدودیت های بیشتر و اختلافات تازه بین کشاورزان و دولت درباره برخی از با ارزش ترین منابع طبیعی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها