کد خبر: 499499
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۳:۰۸:۴۳
| |

ابومرزوق، عضو ارشد حماس:

تشکیل دولت وحدت ملی بدون برگزاری انتخابات را نمی‌پذیریم

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که مقاومت به هیچ وجه تشکیل دولت وحدت ملی یا مجلس قانونگذاری بدون انتخابات را نمی‌پذیرد.

تشکیل دولت وحدت ملی بدون برگزاری انتخابات را نمی‌پذیریم
کد خبر: 499499
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۳:۰۸:۴۳

اعتمادآنلاین| «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با روزنامه «قدس» تاکید کرد که دعوت اخیر مصر از اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نه برای گفتگو بود و نه حتی برای دیدار با گروه‌های فلسطینی در قاهره.

به گزارش ایرنا، وی گفت: ما خواهان یک برنامه ملی توافق شده‌ای هستیم که حدود مبارزه و مقاومت و مذاکرات در کرانه باختری و نوار غزه و قدس را مشخص کند؛ برنامه‌ای که بیانگر مواضع همه طیف‌های سیاسی فلسطین باشد.

وی تصریح کرد که 7 مسئله برای بهبود اوضاع داخلی فلسطین مطرح است که باید بر سر آن‌ها توافق صورت گیرد که عبارتند از: ریاست سازمان آزادی‌بخش، کمیته اجرایی آن و شورای مرکزی، شورای ملی فلسطین، ریاست تشکیلات خودگردان، ریاست مجلس قانونگذاری و دولت.

وی هرگونه تحویل لیست اسامی اسرا به مصری‌ها را تکذیب کرد و گفت که دولت فعلی اسرائیل شکننده است و مسئول پرونده تبادل اسرا علیه توافق اقدام می‌کند.

ابومرزوق اظهار داشت که حماس به هیچ وجه تشکیل دولت وحدت ملی یا مجلس قانونگذاری بدون انتخابات را نمی‌پذیرد، حتی اگر اعضای این دولت همگی عضو حماس باشند.

خلیل الحیه دیگر عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس هم در گفت‌وگو با رادیو الاقصی، اعلام کرد که جنبش حماس به وحدت ملی و گزینه مقاومت ملی فراگیر پایبند است.

الحیه گفت که فلسطین اکنون نیازمند سر و سامان دادن به اوضاع داخلی و تحقق وحدت ملی است و نباید به توهم مذاکرات با دشمن دل خوش کند.

وی تأکید کرد حماس به گزینه وحدت ملی و مقاومت ملی فراگیر پایبند است و برای گرفتن حق خود چشم‌انتظار جهانیان نمی‌ماند و حق خود را هر طور شده می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها