کد خبر: 499303
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

کاظم غریب آبادی، نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی:

آژانس هیچگونه وظیفه‌ای برای ارائه گزارش در مورد تفاهم منقضی شده مشترک ندارد

نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی در واکنش به اظهارات غیرحقوقی رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس اتمی سازمان ملل گفت: تفاهم با آژانس یک تفاهم سیاسی و صرفاً براساس پادمان‌های بین‌المللی است.

آژانس هیچگونه وظیفه‌ای برای ارائه گزارش در مورد تفاهم منقضی شده مشترک ندارد
کد خبر: 499303
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کاظم غریب‌آبادی در یک گفت‌ وگوی تلویزیونی درباره زیاده‌خواهی آژانس انرژی اتمی سازمان ملل افزود: ایران بر مبنای حسن نیت پس از لغو تفاهم فنی با اعتبار سه ماهه، داده‌ها را همچنان برای یک ماه دیگر ضبط و نگهداری می‌کرد.

به گزارش برنا، وی تاکید کرد: تفاهم با آژانس یک تفاهم سیاسی و صرفاً براساس پادمان‌های بین‌المللی است.

نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی درباره تفاهم فنی مشترک بین دو طرف و عدم پاسخ ایران در این خصوص، گفت: آژانس هیچگونه وظیفه‌ای برای ارائه گزارش در مورد تفاهم منقضی شده مشترک و ثبت داده‌ها نداشته و ندارد.

وی با تأکید بر تعهدات پادمانی آژانس افزود: ایران ملزم به اجرای تعهدات فراتر از برجام نیست. ضبط یک ماهه داده‌ها پس از لغو تفاهم‌نامه فنی فقط بر اساس حسن نیت و نه به عنوان تعهدات ایران به آژانس بین‌المللی بود.

نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی گفت: ایران الزامی برای انجام درخواست آژانس ندارد و نقش آژانس صرفاً در حد یک مجری است.

غریب آبادی با بیان اینکه این آمریکا است که باید به برجام برگردد و نه ایران، تصریح کرد: این اظهارات با پیام‌های سیاسی همراه است ما هم مکرراً اعلام کردیم تا انتظارات ما برآورده نشود، توافقی صورت نخواهد گرفت.

گروسی روز 4 تیرماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تهران هنوز به درخواست این سازمان در مورد تمدید پیمان موقت نظارت اتمی پاسخ نداده است. گروسی بر اهمیت حیاتی تداوم دریافت داده‌های لازم درباره برخی فعالیت‌های ایران ذیل توافق هسته‌ای تاکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها