کد خبر: 499291
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۰۷:۱۸:۰۹
| |

روسیه ناو جنگی آمریکا در دریای سیاه را زیر نظر دارد

وزارت دفاع روسیه شنبه شب اعلام کرد، ناوگان دریایی این کشور عملیات ناوشکن موشکی هدایت شونده آمریکا را که روز شنبه وارد دریای سیاه شده است، زیر نظر دارد.

روسیه ناو جنگی آمریکا در دریای سیاه را زیر نظر دارد
کد خبر: 499291
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۰۷:۱۸:۰۹

اعتمادآنلاین| مرکز ملی مدیریت دفاعی فدراسیون روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ناوگان دریای سیاه روسیه بر اقدامات ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده که از 26 ژوئن (5 تیر) وارد دریای سیاه شده است، نظارت می کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، پیش از این ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بود که ناوشکن این کشور روز شنبه وارد دریای سیاه شده و در رزمایش نظامی چند ملیتی "نسیم دریا 2021" شرکت خواهد کرد.

براساس بیانیه ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا، ناوشکن راس به رزمایش 31 کشتی ملحق خواهد شد.

به گفته ناوگان ششم دریایی آمریکا، این رزمایش شامل اتحاد نیروهای مسلح از قاره آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و استرالیا است که عملیات مختلف نظامی در دریا، زمین و هوا از جمله عملیات جنگی در خشکی علیه کشتی‌ها و پدافند هوایی انجام خواهند داد.

رزمایش آمریکایی‌ها در حالی صورت می گیرد که در 23 ژوئن (دوم تیر) سفارت روسیه در واشنگتن از ایالات متحده و متحدانش خواست تا عملیات نظامی را در دریای سیاه انجام ندهند.

هیئت دیپلماتیک روسیه هشدار داد که این مانورها خطر حوادث غیر عمد را افزایش می دهد و احساسات نظامی گری را در کیف پایتخت اوکراین تشویق می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها