کد خبر: 499050
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ۱۴:۳۷:۱۴
| |

لاوروف:

اتحادیه اروپا جزئیات نشست پیشنهادی خود را به ما ارائه دهد

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد درباره جزئیات نشست پیشنهادی اتحادیه اروپا با پوتین اطلاع زیادی نداریم و بسیاری از موارد برای ما نامشخص است.

اتحادیه اروپا جزئیات نشست پیشنهادی خود را به ما ارائه دهد
کد خبر: 499050
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ۱۴:۳۷:۱۴

اعتمادآنلاین| روسیه از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواست جزئیات نشست پیشنهادی بین خود و مسکو را ارائه دهند.

به گزارشز باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری در مسکو گفت: بله، ما درباره پیشنهاد فرانسه و آلمان برای برگزاری نشست روسیه و اتحادیه اروپا با خبر شدیم اما درباره دستور کار این نشست و چگونگی برگزاری آن چیز زیادی نمی‌دانیم. همچنین ما خبر نداریم که آیا بقیه اعضای اتحادیه اروپا با این موضوع موافقند یا خیر؟ بنابراین ما به اطلاعات بیشتری درباره این اجلاس نیاز داریم تا بدانیم برای چه چیزی باید تلاش کنیم.

او تاکید کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مرتبا با رهبران آلمان و فرانسه در تماس است اما تاکنون دراین خصوص حرفی زده نشده است.

لاوروف گفت: این پیشنهاد می‌تواند به جلسه اخیر روسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو مرتبط باشد. شاید این در اروپا به عنوان نشانه‌ای تلقی شده که اکنون این امکان برای آن‌ها وجود دارد که کمی استقلال از خود نشان دهند. البته باید دید.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: قبل از اینکه واکنش خاصی به برگزاری این نشست نشان دهیم، باید درک کنیم که در خصوص چه چیزی بحث خواهد شد. بسیاری از موارد برای ما گنگ و نا‌مشخص است.

پسکوف، سخنگوی کرملین و لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هر دو اعلام کردند: در حال حاضر اطلاعات کافی برای اظهار نظر درباره این موضوع وجود ندارد.

پیشتر، سخنگوی کرملین تاکید کرده بود که تاکنون هیچ آمادگی عملی برای این نشست وجود ندارد. نکته این است که این طرح در واقع از سوی مرکل مطرح شده و مکرون آن را پشتیبانی کرده است، اما بحث اصلی در اتحادیه اروپا با مشارکت سایر کشور‌های عضو انجام خواهد شد، بنابراین مهم است که همه اعضا توافق داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها