دیدار نماینده ویژه ایران با وزیرخارجه پاکستان؛ افغانستان محور مذاکرات

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار نماینده ویژه وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان ضمن تمجید از تلاش‌های کشورمان برای کمک به پیشبرد روند صلح افغانستان بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه و کمک به صلح و ثبات منطقه‌ تاکید کرد.

دیدار نماینده ویژه ایران با وزیرخارجه پاکستان؛ افغانستان محور مذاکرات
کد خبر: 498773
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۱۲:۴۵:۴۳

اعتمادآنلاین| «محمد ابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه کشورمان، «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان و اعضای هیات همراه روز پنجشنبه در محل وزارت امور خارجه پاکستان در شهر اسلام‌آباد با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان لحظاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمد صادق» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان و برخی از مقامات وزارت امور خارجه کشور میزبان در این جلسه حضور داشتند.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران را به ملت و دولت کشورمان تبریک و از طرف رهبران پاکستان برای حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت کرد.

طرفین در این نشست آخرین تحولات روابط دوجانبه ایران و پاکستان، اوضاع منطقه به ویژه تحولات مرتبط با افغانستان و تلاش‌ها برای برقراری صلح در این کشور را بررسی کردند.

این دومین سفر طاهریان فرد به پاکستان در مقام نماینده ویژه وزیر خارجه در امور افغانستان محسوب می‌شود. وی اواخر آبانماه سال گذشته در جریان یازدهمین سفر رسمی محمدجواد ظریف به اسلام‌آباد وی را در این سفر همراهی کرد.

شاه محمود قریشی با تمجید و قدردانی از تلاش‌های محمدجواد ظریف در طول تصدی وزارت امور خارجه ایران در جهت توسعه روابط و گسترش همکاری‌های دوجانبه با پاکستان، افزود: طی سال‌های اخیر مناسبات برادرانه دو کشور شاهد شکوفایی بیشتر و توسعه بوده است.


وی با ابراز نگرانی از رخدادهای جاری در افغانستان، گفت: صلح پایدار در این کشور همسایه برای امنیت منطقه‌ای اجتناب ناپذیر است درحالی که پاکستان بر موضع خود تاکید داشته و معتقد است که روش نظامی هرگز راهکار حل مسئله افغانستان نیست.


وزیر امور خارجه پاکستان با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای صلح افغانستان، افزود: تشدید نا امنی و خشونت‌ها در افغانستان همانند گذشته تاثیرات مستقیمی بر دو کشور همسایه ایران و پاکستان دارد.


وی هشدار داد: افزایش درگیری‌ها و خونریزی فضا برای دشمنان صلح ایجاد کرده و این عناصر ممکن است برای تخریب تلاش‌های صلح در افغانستان تقویت شوند.


قریشی تاکید کرد: برقراری صلح پایدار در افغانستان باعث توسعه ارتباطات منطقه‌ای، ثبات، افزایش تجارت و تسهیل بازگشت مهاجران افغانستانی به کشورشان خواهد شد.


در بیانیه روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه ایران با ابراز خرسندی از مواضع طرف پاکستانی، خواستار همکاری نزدیک دو کشور برای کمک به صلح افغانستان شد.


براساس این گزارش، طاهریان فرد قرار است در سفر رسمی خود به پاکستان با برخی از مقامات این کشور از جمله "محمدصادق" نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان دیدار کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها