آنتونوف225 هواپیمای غول‌پیکر جهان در کراچی پاکستان نشست

هواپیمای شش موتوره "آنتونوف 225 مریا" به عنوان بزرگترین هواپیمای باری و پهن پیکر جهان برای اولین بار در شهر "کراچی" واقع در جنوب پاکستان فرود آمد.

آنتونوف225 هواپیمای غول‌پیکر جهان در کراچی پاکستان نشست
کد خبر: 498731
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۱۱:۰۲:۵۵

اعتمادآنلاین| رسانه‌های پاکستانی روز پنجشنبه اعلام‌ کردند: آنتونوف-225 هواپیمای باری غول پیکر در جهان در حین یک ماموریت فنی در فرودگاه بین المللی "جناح" در کراچی نشست.

به گزارش ایرنا، منابع فرودگاهی گفتند: هواپیما از مبدأ افغانستان پرواز و برای مدت کوتاهی پس از ورود به حریم هوایی پاکستان در فرودگاه بین المللی کراچی به زمین نشست.

آنتونوف-225 حامل تجهیزات نظامی است که به عنوان بخشی از طرح عقب نشینی نیروهای آمریکایی و متحدان آن از کشور جنگ زده از افغانستان می‌باشد.

ورود بزرگترین هواپیمای پهن پیکر جهان در کراچی باعث جلب توجه شهروندان پاکستانی شده و آنان با حضور در نزدیکی فرودگاه از این فرصت برای گرفتن عکس و فیلم و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی استفاده کردند.

آنتونوف 225 مریا یک هواپیمای ترابری طراحی شده توسط شرکت هواپیماسازی آنتونوف شوروی سابق است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید آن در اوکراین دنبال شده، این هواپیما بزرگ‌ترین هواپیمای بال‌ثابت جهان نیز به‌حساب می‌آید. این هواپیما را می‌توان نسخه بزرگ شده هواپیمای آنتونوف 124 دانست که سه سال برای ساخت آن زمان صرف شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها