کد خبر: 498643
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۰۷:۲۴:۱۲
| |

نفر دوم کابینه جدید تل‌آویو با وزیر خارجه آمریکا دیدار می‌کند

وزیر خارجه اسرائیل روز یکشنبه طی سفر به ایتالیا، برای اولین بار از زمان تشکیل کابینه جدید در تل‌آویو، با وزیر خارجه آمریکا دیدار و رایزنی می‌کند.

نفر دوم کابینه جدید تل‌آویو با وزیر خارجه آمریکا دیدار می‌کند
کد خبر: 498643
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۰۷:۲۴:۱۲

اعتمادآنلاین| رسانه‌های صهیونیستی از برنامه «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم برای دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده در جریان سفر به پایتخت ایتالیا خبر داد.

به گزارش فارس به نوشته روزنامه «جروزالم‌ پست»، این نشست که روز یکشنبه در رُم انجام خواهد شد، اولین ملاقات لاپید با بلینکن به‌عنوان وزیر خارجه رژیم اسرائیل و همچنین اولین دیدار یک مقام کابینه جدید تل‌آویو با اعضای دولت آمریکا است.

لاپید که در توافق کابینه چرخشی قرار است دو سال دیگر به‌عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فعالیت کند، طی دو هفته گذشته از زمان تحلیف در کنست، چند مرتبه با وزیر خارجه آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

جروزالم پست با اشاره به هماهنگی‌های این دو درخصوص ایران، نوشت: «این دیدار در فاصله کوتاهی بعد از جمع‌بندی شدن دور ششم گفت‌وگوهای غیرمستقیم آمریکا و ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای انجام می‌شود».

در ماه‌های گذشته، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا کارگروهی به ریاست مقام‌های شورای امنیت داخلی دو طرف برای هماهنگی سیاست‌ها در قبال ایران تشکیل داده و جلساتی را در چارچوب آن برگزار کرده‌اند.

این جلسات به ریاست مشاوران امنیت داخلی دو طرف یعنی «جیک سالیوان» از طرف آمریکا و «مئیر بن‌شابات» از طرف رژیم صهیونیستی برگزار شده و دو طرف گفته‌اند به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها