کد خبر: 498416
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۰:۵۱:۲۰
| |

با وجود کرونا:

ثروت جهانی و شمار میلیونرها در سال 2020 افزایش یافت

کاملا بر خلاف آنچه انتظار می‌رفت، به رغم شیوع ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی این بحران، بر اساس گزارش سالانه بانک اعتباری سوئیس، ثروت انباشته جهان در سال 2020 میلادی به میزان چشمگیر 7.4 درصد (418 تریلیون دلار) افزایش یافته است.

ثروت جهانی و شمار میلیونرها در سال 2020 افزایش یافت
کد خبر: 498416
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۰:۵۱:۲۰

اعتمادآنلاین| بر اساس تازه ترین گزارش ارائه شده از این بانک و موسسه تحقیقاتی، میزان ثروت سرانه یا ثروت به ازای هر بزرگسال در سال 2020 میلادی، با رشد شش درصدی به رقم رکورد 79 هزار و 952 دلار رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، همچنین شمار میلیونرها در جهان در سال گذشته، 5.2 میلیون نفر افزایش یافته و به 56.1 میلیون نفر رسیده است.

به نوشته افه، توضیح اصلی این امر اینکه برخلاف آنچه در بحران مالی سال 2008 اتفاق افتاد، دولت‌ها و بانک‌های مرکزی اقدامات سریع و قاطعی را برای کاهش آثار این بحران انجام دادند. «نانت هچلر» مدیر بخش تحقیقات و امور مالی بانک کردیت سوئیس گفت: سرعت و ماهیت بی سابقه سیاست‌هایی که اتخاذ شد، روند نزولی بازارها را معکوس کرد.

بر اساس این گزارش، اگرچه در ابتدای همه گیری و در سه ماهه نخست سال 2020، تأثیر در بازارها شدید بود و ثروت خانوارها 17.5 تریلیون دلار (-4.4٪) کاهش یافت اما روند بهبود بسیار سریع اتفاق افتاد و این ضرر مالی تا اواسط سال جبران شد. امری که سبب شد تا سال 2020 میلادی با ثروت انباشته 28.7 تریلیون دلاری در مقایسه با پایان سال 2019، پایان یابد.

از جمله دلایل افزایش ثروت، رشد بازارهای سهام، افزایش ارزش بخش مستغلات و مسکن و پس انداز بی سابقه مردم در دوران شیوع کرونا در سال گذشته میلادی است. افزایش نرخ پس‌انداز به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا رخ داد که مصرف را کاهش و پرداخت وام‌های مسکن و اجاره را به تعویق انداخت و کاهش بیشتر مصرف در نیمه دوم سال 2020 را به‌دنبال داشت.

طبق اطلاعات این گزارش، بیشترین افزایش ثروت در آمریکای شمالی و اروپا با رشد به ترتیب 12.4 و 9.2 درصدی بوده است. در حالی که سومین پیروز بزرگ این کارزار، چین بوده که به تنهایی 4.2 درصد از افزایش ثروت جهانی را به خود اختصاص داد.

بیشترین تأثیر منفی کرونا بر ثروت، در هند و آمریکای لاتین دیده می‌شود؛ منطقه‌ای که در آن کاهش ارزش پول ملی و کاهش تولید ناخالص داخلی در کنار هم موجب کاهش 4.4 درصدی و 4.11 درصدی ثروت کل شد.

بر اساس محاسبات اقتصاددانان این نهاد، میزان ثروت جهانی طی پنج سال آینده 39 درصد افزایش خواهد یافت و در سال 2025 به 583 تریلیون دلار خواهد رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها