کد خبر: 498342
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۰۹:۰۳:۱۷
| |

نگرانی مسافران از افزایش ناامنی در شاهراه های افغانستان

شماری از مسافران در افغانستان همزمان با کنترل طالبان بر تعدادی از شهرستان های این کشور، از افزایش ناامنی فزاینده در شاهراه های این کشور ابراز نگرانی کردند.

نگرانی مسافران از افزایش ناامنی در شاهراه های افغانستان
کد خبر: 498342
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۰۹:۰۳:۱۷

اعتمادآنلاین| گروه طالبان از دو ماه پیش تاکنون، براساس گزارش های میدانی بیش از 60 شهرستان در استان های مختلف افغانستان را همزمان با آغاز خروج نظامیان خارجی تصرف کرده و یا در برخی از آنها همچنان شدیدا با نیروهای دولت درگیر است.

به گزارش ایرنا، طالبان روز گذشته در ادامه حملات خود با تصرف 6 شهرستان در استان های بلخ، قندوز و اورزگان با عبور از کمربند امنیتی شهر مزارشریف عکسی از دروازه ورودی این شهر در فضای مجازی منتشر کرد که باعث نگرانی مردم این شهر شده است.

شبکه طلوع نیوز در گزارشی به نقل از مسافران اعلام کرد طالبان در چندین بخش در مسیر بغلان -قندوز اقدام به ایست ایست و بازرسی کرده است .

وحید الله، یکی از رانندگان گفت: "مخالفان دولت تمام شاهراه ها را ا اشغال کرده اند و تا ولایت بغلان تا دوشی رسیده اند.

ذبیح الله، یکی دیگر از مسافران گفت که "از چهارشنبه بازار تا خنجان طالبان با ایجاد 5 پست ایست و بازرسی اقدام به توقف خودروهای سبک و سنگین می کنند.

شاهراه های بزرگ کشور شامل چهار شاهراه کابل-قندهار، کابل-شمال، کابل-گردیز وکابل-جلال‌آباد می‌شوند

براساس گزارش ها، از میان بزرگراه های این کشور تنها شاهراه کابل - جلال آباد امن است و تردد در آن جریان دارد.

سمیع الله، یکی از مسافران در شاهراه کابل- قندهار گفت که "وضعیت تمام راه ها خراب است و طالبان تلاش می کند که تمامی بزرگراه ها را ناامن کند.

وی افزود:طالبان اقدام به حمله به خودروهای دولتی در شاهراه کابل -قندهار می کند.

نذیر یکی از راننده‌گان شاهراه کابل-شمال گفت: روز گذشته طالبان تعدادی از خودروها را در شاهراه کابل- شمال متوقف کرده بودند و پس ازساعت ها در ساعت 10 شب ما را رها کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها