هشدار سندرز درباره ورود آمریکا به جنگ سرد با چین

یک سناتور دموکرات آمریکایی درخصوص به راه انداختن جنگ سرد جدید با چین، به سیاست‌مداران جریان اصلی کشورش هشدار داد.

هشدار سندرز درباره ورود آمریکا به جنگ سرد با چین
کد خبر: 497355
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۲:۲۱:۳۱

اعتمادآنلاین| «برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی هشدار داد، سیاست‌مداران جریان اصلی این کشور نباید وارد جنگ سرد با چین شوند.

به گزارش فارس، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، سندرز در یادداشتی در نشریه «فارین اِفِرز» نوشت، اجماع رو به افزایش در میان جریان اصلی آمریکا درباره روابط اقتصادی مجموع صفر و کشمکش‌های نظامی با چین، «خطرناک و نگران‌کننده» است.

این سناتور آمریکایی هشدار داد: «شیوع این دیدگاه، محیطی سیاسی را ایجاد می‌کند که در آن دستیابی به همکاری‌هایی که جهان به‌طور مبرم به آن نیاز دارد، دشوارتر می‌شوند».

سندرز با اشاره به چالش‌های جهانی که آمریکا امروزه با آن مواجه است، از جمله تغییرات اقلیمی، همه‌گیری بیماری‌ها، رقابت بر سر تسلیحات اتمی، نابرابری‌های گسترده اقتصادی، فساد و تروریسم، متذکر شد که چنین چالش‌هایی نیازمند تقویت همکاری‌های جهانی از جمله با کشور چین است.

او در ادامه نوشت، افزایش فشار فراحزبی در آمریکا برای تقابل با چین «توجهات را از منافع مشترک دو کشور در راستای مقابله با تهدیدات ماهوی نظیر تغییرات اقلیمی، شیوع جهانی بیماری‌ها و آثار مخرب یک جنگ اتمی احتمالی، منحرف می‌کند».

سندرز سیاست‌مداران و نمایندگان شرکت‌های صنعتی-نظامی آمریکا را به کوبیدن بر طبل جنگ سردی جدید با چین برای دریافت بودجه بیشتر متهم کرد و گفت: «آمریکایی‌ها باید در برابر وسوسه ایجاد وحدت ملی از طریق دشمنی و ترس مقاومت کنند».

این سناتور آمریکایی افزود: «با صرف دو دهه و 6 تریلیون دلار، روشن شد که از اتحاد ملی برای به راه انداختن یک سری جنگ‌های بی‌پایان استفاده شد که هزینه‌های سنگین انسانی، اقتصادی و راهبری را به‌دنبال داشت و به افزایش دیگرهراسی و تعصبات در سیاست آمریکا منجر شد».

سندرز نوشت، تعجبی ندارد زمانی که در فضای آمریکا «هراس‌افکنی بی‌امانی» علیه چین وجود دارد، آمریکایی‌ها شاهد افزایش جرائم ناشی از نفرت علیه آسیایی‌تبارها باشند که تفرقه بیشتر در این کشور را در تاریخ معاصر آن به همراه داشته است.

او با اشاره به اینکه کمک‌های چین برای واکسینه کردن مردم جهان علیه ویروس کرونا شایسته توجه است، متذکر شد: «توسعه روابط با چین به نحوی که برای هردو سودمند باشد آسان نخواهد بود اما می‌توانیم بهتر از به راه انداختن جنگ سردی جدید عمل کنیم».

دولت آمریکا از زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا وارد جنگ تجاری با چین شد و این اختلافات رفته رفته به حوزه‌های دیگر نیز کشیده شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها