کد خبر: 496673
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۲:۰۷:۰۷
| |

سفیر انگلیس:

تا زمانی که داعش هست، نیروهای آمریکایی از عراق خارج نمی‌شوند

به رغم مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، سفیر انگلیس در بغداد گفت تا زمانی که داعش در عراق حضور دارد، پیش‌بینی نمی‌کند که نیروهای آمریکایی از خاک این کشور خارج شوند.

تا زمانی که داعش هست، نیروهای آمریکایی از عراق خارج نمی‌شوند
کد خبر: 496673
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۲:۰۷:۰۷

اعتمادآنلاین| استیون هیکی سفیر انگلیس در بغداد در اظهاراتی به مسئله حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه کُردی «ان آر تی»، پنجشنبه، خبر داد که نسخه‌ای از بیانیه سفیر انگلیس را دریافت کرده که در آن آمده است:‌ «پیش بینی‌نمی‌کنم که نیروهای آمریکایی تا زمانی که تهدید داعش پابرجاست، از عراق خارج شوند. ائتلاف [آمریکایی] به ارتش عراق آموزش می‌دهد و مذاکرات سیاسی طبیعی است».

بر اساس این گزارش، استیون هیکی اضافه کرد: «باید از نیروهای ائتلاف و هیأت‌های دیپلماتیک در عراق محافظت شود».

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: «بدون یک کشور قدرتمند ثباتی در کار نخواهد بود و این کشور باید از جانب کشورهای همسایه حمایت شود، به طور مشخص ایران».

این اظهارات در حالی بیان شده است که پارلمان عراق در دی ماه سال 98 در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما با این حال، نیروهای آمریکایی همچنان در خاک عراق حضور دارند و مدعی هستند که حضور آن‌ها در خاک این کشور تنها برای آموزش و مشاوردهی به نیروهای عراقی است.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نیروهای ائتلاف به آموزش و مشاوره‌دهی به نیروهای عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت مستقر در عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکا به این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکا در عراق باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها