کد خبر: 496654
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۱:۳۱:۱۹
| |

نامه اعتراضی نمایندگان فرانسوی به انتخاب احتمالی مقام اماراتی به ریاست اینترپل

منابع فرانسوی خبر دادند که بیش از 30 نماینده این کشور در اعتراض به احتمال انتخاب یک مقام نظامی بلندپایه اماراتی به ریاست پلیس بین‌الملل (اینترپل) به رئیس‌جمهور فرانسه نامه نوشته‌اند.

نامه اعتراضی نمایندگان فرانسوی به انتخاب احتمالی مقام اماراتی به ریاست اینترپل
کد خبر: 496654
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۱:۳۱:۱۹

اعتمادآنلاین| 35 نماینده فرانسوی ضمن اعتراض به احتمال انتخاب سرلشکر «احمد ناصر الریسی» مقام نظامی بلندپایه اماراتی به عنوان رئیس پلیس بین‌الملل (اینترپل)، از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور خواستند با این اقدام مخالفت کند.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش شامگاه پنجشنبه رادیوی فرانسوی «مونت کارلو»، نمایندگان معترض که از اعضای پارلمان و مجلس سنای فرانسه بودند، تأکید کردند که این مقام نظامی بلندپایه اماراتی در مسیر تعیین به عنوان رئیس نهادی بین‌المللی است که مقر آن در شهر لیون فرانسه قرار دارد.

مونت کارلو در ادامه اضافه کرد که نمایندگان تأکید کرد‌ه‌اند این مقام اماراتی «سابقه‌ای پُر [از تخلفات] دارد که این سابقه باید او را از چنین مسئولیتی دور کند».

نمایندگاه فرانسوی در نامه مذکور اظهار داشتند که احمد ناصر الریسی «نقشی محوری در بازداشت‌های خودسرانه و کارشکنی‌ در حق بسیاری از فعلان حقوق بشری» داشته و «مستقیما مسئول دستگاه‌های پلیس کشورش است که تقریبا بدون مجازات کردن [خاطیان] کار می‌کند».

در همین ارتباط، یک سازمان غیردولتی فعال در زمینه حقوق بشر در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز در ابتدای هفته گذشته علیه احمد ناصر الریسی به اتهام شکنجه «احمد منصور» معارض اماراتی که از چهار سال پیش تاکنون در زندان انفرادی در امارات به سر می‌برد، شکایتی تنظیم و آن را به دادگاهی در فرانسه ارائه کرد.

طبق گفته مقامات اماراتی، احمد منصور که در سال 2017 دستگیر شده، به اتهام انتقاد از مقامات این کشور و «تخریب وجهه» امارات در فضای مجازی به مدت ده سال به زندان محکوم شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها