کد خبر: 495464
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۰۹:۴۴:۰۱
| |

چین بیش از هزار نفر را به اتهام پولشویی با ارز دیجیتال دستگیر کرد

وزارت امنیت چین اعلام کرد بیش از هزار تن متشکل از 170 گروه را که در استفاده از رمزارزها برای پولشویی نقش داشته‌اند، دستگیر کرده است.

چین بیش از هزار نفر را به اتهام پولشویی با ارز دیجیتال دستگیر کرد
کد خبر: 495464
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۰۹:۴۴:۰۱

اعتمادآنلاین| پیش از این شورای دولتی چین با تصویب مصوبه ای فعالیت و استخراج رمز ارزها را در این کشور محدود کرده بود که به دنبال آن ارزش بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سقوط کرد.

به گزارش ایرنا از ساوث چاینا مورنینگ پست، در این بیانیه آمده بود که دولت استخراج و معاملات بیت کوین را محدود می کند و همچنین از سرایت ریسک های فردی به اجتماع جلوگیری می کند.

پیش از آن نیز سه ناظر مالی چینی فعالیت موسسات مالی مربوط به رمزنگاری را ممنوع اعلام کرده بودند.

بیشترین بیت کوین جهان در چین استخراج می شود براساس داده های مرکز مالی کمبریج، چین بیش از 70 درصد قدرت محاسباتی جهان برای بیت کوین بین سپتامبر 2019 تا آوریل 2020 را به خود اختصاص داده است.

استخراج ارزهای رمزپایه در سالهای اخیر توجه نظارتی را در چین جلب کرده است. در آوریل 2019، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین استخراج ارز رمزنگاری شده را به دلیل نگرانی هایی از جمله اتلاف انرژی و تنظیم مقررات، در لیست اولیه صنایع مورد نظر برای حذف قرار داد و طبق نسخه نهایی منتشر شده در ماه نوامبر امسال استخراج ارز رمزنگاری شده را از لیست حذف کرد.

در ژوئن 2019، بانک مرکزی چین در بیانیه ای اعلام کرد: تمامی مبادلات ارز رمزنگاری داخلی و خارجی و وب سایت های ارائه دهنده سکه های دیجیتال را ممنوع می کند.

اواخر آوریل 2021، منطقه خودمختار مغولستان داخلی واقع در شمال چین اعلام کرد که برای کاهش انتشار کربن در منطقه، مزارع استخراج ارز رمزنگاری شده که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند را تعطیل خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها