کد خبر: 495220
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۲:۱۴:۰۱
| |

حریری، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین:

همکاری ایران و چین در چارچوب «یک کمربند-یک جاده» سودمند است

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین اظهار کرد: پیشبرد همکاری های ایران و چین در چارچوب طرح «یک کمربند یک جاده» (BRI) از نظر دو طرف سودمند است و می تواند توسعه ایران و اجرای طرح های پیشنهادی چین را تسریع کند.

همکاری ایران و چین در چارچوب «یک کمربند-یک جاده» سودمند است
کد خبر: 495220
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۲:۱۴:۰۱

اعتمادآنلاین| مجیدرضا حریری روز یکشنبه در گفت و گو با شینهوا افزود: تعمیق همکاری بین ایران و چین تحت یک کمربند - یک جاده می تواند به زیرساخت های کشور به ویژه در بخش حمل و نقل، مانند جاده ها، راه آهن، بنادر و فرودگاه ها کمک کند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: چنین همکاری هایی همچنین می تواند به افزایش اشتغال در ایران به عنوان یکی از مشکلات جوانان و همچنین نیروی کار تحصیل کرده و ماهر کمک کند علاوه بر این، مشارکت ایران در یک کمربند - یک جاده به توسعه بخش معدن کشور کمک می کند.

حریری از «موقعیت جغرافیایی ایده آل ایران» به عنوان اولین و مهمترین مزیت نام برد و گفت: این شرایط باعث می شود مشارکت ایران در طرح یک کمربند - یک جاده برای طرح پیشنهادی چین سودمند باشد زیرا از طریق خشکی و دریا به طور مناسب غرب آسیا را به آسیای شرقی متصل می کند.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: از جمله دیگر مزایای ایران می توان به روابط سیاسی و اقتصادی خوب این کشور با همسایگان شرقی و غربی خود اشاره کرد اگر از این مزایا به طور مناسب و حداکثری استفاده شود می تواند به تسریع در اجرای طرح یک کمربند و یک جاده کمک کند.

حریری گفت: با وجود مشکلاتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین به تدریج سعی کرده است که در نمایشگاه های آنلاین شرکت کند و جلسات مجازی با شرکای چینی خود برگزار کند تا حضور خود را در بازار چین افزایش دهد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین که تقریباً 40 سال با مردم چین تعامل داشته و تقریباً سه دهه قبل از همه گیری به طور منظم به چین سفر کرده است گفت که مردم ایران و چین به دلیل رفتارها و ویژگی هایشان، می توانند با هم همکاری کنند و دوستان یکدیگر باشند.

از آنجا که امسال صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین (CPC) است حریری گفت که حزب حاکم چین به طور قابل توجهی به بهبود کیفیت زندگی مردم در این کشور کمک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سطح فعلی توسعه و پیشرفتی که در چین مشاهده شده بدون رهبری حزب کمونیست امکان پذیر نخواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها