کد خبر: 494893
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اسپایکر، کشتاری که هرگز از یاد عراق نخواهد رفت

اگر کردهای عراق سالگرد حلبچه را به عنوان یادواره قتل عام قومیت کرد گرامی می‌دارند، شیعیان عراق هرگز کشتار اسپایکر را که طی آن حدود 2 هزار جوان دانشجوی عراقی و اکثراً شیعه قتل عام شدند، فراموش نخواهند کرد.

اسپایکر، کشتاری که هرگز از یاد عراق نخواهد رفت
کد خبر: 494893
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اگر کردهای عراق سالگرد حلبچه را به عنوان یادواره قتل عام قومیت کرد گرامی می‌دارند، شیعیان عراق هرگز کشتار اسپایکر را که طی آن حدود 2 هزار جوان دانشجوی عراقی و اکثراً شیعه قتل عام شدند فراموش نخواهند کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، صدها نفر از خانواده قربانیان این کشتار فجیع که به دست گروه داعش و با همکاری بعثی‌ها و برخی از جریان‌های مذهب‌گرای عراقی در شهر تکریت عراق به وقوع پیوست و در آن شمار زیادی از دانشجویان این پایگاه نظامی به شکل فجیعی قتل عام شدند در قتلگاه فرزندان خود تجمع کردند و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

این حادثه روز 12 ژوئن 2014 هفت سال پیش به دست گروه داعش به وقوع پیوست و یکی از خونین‌ترین جنایات گروه داعش لقب گرفت.

گروه تحقیق سازمان ملل متحد برای مستند کردن جنایات داعش در عراق (یونامی) نیز طی بیانیه‌ای به مناسیت سالگرد این واقعه در توییتر، ضمن گرامیداشت یاد قربانیان این جنایت نوشت، جنایت گروه داعش علیه نظامیان شیعه آکادمی هوایی تکریت (اسپایکر) از دیدگاه گروه تحقیق این سازمان جنایات جنگی محسوب شده و در گزارش آنها آمده که داعش در صدد نسل‌کشی مسلمانان شیعه بود.

گفتنی است بسیاری از عوامل این جنایت تحت تعقیب قضایی هستند که برخی دستگیر و به اعدام محکوم شده و برخی دیگر نیز همچنان فراری‌اند.

حشد الشعبی نیز در گزارشی که به همین مناسبت تهیه شد اطلاع داد، تا به امروز همچنان سرنوشت 600 نفر از قربانیان این جنایت نامشخص است و حشد الشعبی بعد از بازپس‌گیری تکریت از داعش در سال 2015 تنها موفق به شناسایی 1200 جسد از قربانیان این جنایت شد.

اسپایکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها