کد خبر: 494878
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۱:۵۴:۳۳
| |

خشکسالی فرانسه را هم تهدید می کند

مرکز تحقیقات زمین شناسی فرانسه از احتمال خطر خشکسالی شدید در بیشتر مناطق این کشور در تابستان سال جاری میلادی خبر داد.

خشکسالی فرانسه را هم تهدید می کند
کد خبر: 494878
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۱:۵۴:۳۳

اعتمادآنلاین| بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی مرکز تحقیقات زمین شناسی فرانسه، بیشتر مناطق به خصوص در نیمه شرقی این کشور احتمال دارد تابستان امسال خشکسالی بی سابقه ای را تجربه کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن سازمان هواشناسی فرانسه، تابستان سال گذشته (2020 میلادی) را خشک ترین و گرم ترین تابستان ثبت کرد .

ویولین باولت، متخصص آب شناسی در مرکز تحقیقات زمین شناسی فرانسه تصریح کرد: گرچه تابستان امسال هنوز شروع نشده، اما وضعیت امسال "کاملاً استثنایی" است؛ چراکه وضعیت آب های زیرزمینی در حال حاضر در فصل بهار به دلیل کاهش بارندگی ها بسیار وخیم گزارش شده است.

لوپوئن در ادامه نوشت: براساس پیش بینی های انجام شده از سوی سازمان هواشناسی فرانسه، دمای هوا در ماه های پیش رو (ژوئن-ژوئیه-آگوست) برای بیشتر مناطق فرانسه بیش از حد نرمال و میزان بارندگی کمتر از حد معمول خواهد بود و احتمال دارد فرانسه در تابستان سال میلادی جاری شاهد خشکسالی بی سابقه ای باشد.

به نوشته این روزنامه فرانسوی؛ وزارت محیط زیست فرانسه در ماه گذشته با انتشار نقشه خشکسالی هشدار داد که خطر "بسیار محتمل" خشکسالی تقریباً کل مناطق این کشور را تهدید می کند.

لوپوئن خاطرنشان کرد: تابستان سال گذشته میلادی (2020) دستورالعمل های محدودیت ها در استفاده از آب در حدود 90 درصد استان های فرانسه اجرایی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها