کد خبر: 494015
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۹:۵۵:۴۰
| |

گزارش سال ۲۰۲۰ یک موسسه حامی کودکان:

یک سوم کودکان جهان در مناطق درگیری زندگی می‌کنند

طبق اطلاعات به دست آمده از گزارش‌های سازمان ملل و نیز موسسه غیر دولتی (کودکان را نجات دهید) در انگلیس، تعداد کودکانی که در حال حاضر در مناطق شاهد درگیری‌های شدید زندگی می‌کنند در مقایسه با سال 2018 میلادی دو درصد افزایش داشته و به حدود 160 میلیون کودک رسیده است.

یک سوم کودکان جهان در مناطق درگیری زندگی می‌کنند
کد خبر: 494015
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۹:۵۵:۴۰

اعتمادآنلاین| طبق گزارش سال 2020 یک موسسه حامی کودکان، تعداد کودکانی که در حال حاضر در مناطق درگیر زندگی می‌کنند در مقایسه با سال 2018 میلادی دو درصد افزایش داشته و به 160 میلیون کودک رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، طبق اطلاعات به دست آمده از گزارش‌های سازمان ملل و نیز موسسه غیر دولتی "کودکان را نجات دهید" در انگلیس، تعداد کودکانی که در حال حاضر در مناطق شاهد درگیری‌های شدید زندگی می‌کنند در مقایسه با سال 2018 میلادی دو درصد افزایش داشته و به حدود 160 میلیون کودک رسیده است.

طبق این گزارش‌ها، هر ساله تعداد زیادی از کودکان جهان به دلیل حضور در مناطقی که در آنها درگیری‌های مسلحانه و خشونت‌آمیز وجود دارند، جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان ملل در سال 1982 در پی حملات رژیم صهیونیستی که به کشته شدن تعداد زیادی از کودکان فلسطینی و لبنانی منجر شدند، تاریخ چهارم ژوئن را روز جهانی "کودکان بی‌گناه قربانی جنگ" اعلام کرد.

طبق گزارش‌های سازمان ملل، تعداد کودکانی که طی درگیری‌های مسلحانه و خشونت‌آمیز 10 سال گذشته جهان دچار نقص عضوهای مختلف شده و یا جان خود را از دست دادند، بیش از 93 هزار تن است.

در سال 2020 موارد نقض حقوق کودکان به بالاترین سطح خود در تاریخ رسید زیرا تعداد نقض‌های به ثبت رسیده در این سال از مرز 26 هزار مورد که عدد ثبت شده در سال 2019 بود، فراتر رفت.

سازمان ملل از سال 2005 شروع به ثبت موارد نقص عضو و مرگ کودکان در درگیری‌های خشونت‌آمیز کرد و در همان سال بیش از 250 هزار مورد نقض حقوق کودکان را که بیشترشان در فلسطین، یمن، جمهوری دموکرات کنگو، سومالی وافغانستان بودند، به ثبت رساند.

از سال 2010 روزانه حدود 25 کودک با ادامه یافتن درگیری‌های مسلحانه در نقاط مختلف جهان یا کشته شده و یا دچار نقص عضوهای دائمی می‌شوند.

طبق برآوردها 426 میلیون کودک یعنی حدود یک پنجم کل کودکان جهان در مناطق درگیری زندگی می‌کنند.

طبق بیانیه‌های موسسه کودکان را نجات دهید در سال 2019، کشورهای افغانستان، سودان جنوبی، عراق، جمهوری دموکرات کنگو، مالی، نیجریه، جمهوری آفریقای مرکزی، سومالی، سودان، سوریه و یمن خطرناک‌ترین کشورها برای کودکان هستند.

طبق بیانیه‌های سازمان ملل، نزدیک به 250 هزار کودک در جهان در درگیری‌های مسلحانه حضور داشته و از این کودکان به عنوان جنگجو، خبررسان، جاسوس، باربر و یا آشپز استفاده می‌شود، دختران نیز علاوه بر محرومیت از حقوقشان از جمله مسایل بهداشتی و تحصیل، مورد سوء استفاده جنسی نیز قرار می‌گیرند.

سازمان ملل برای رصد و کنترل موارد نقض حقوق کودکان در مناطق درگیری، یک کارگروه بین‌المللی را در 14 کشور از جمله افغانستان، بوروندی، کلمبیا، جمهوری دموکرات کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل عاج، میانمار، نپال، سومالی، سریلانکا، سودان، فیلیپین و اوگاندا ایجاد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها