کد خبر: 493555
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۱۴:۵۲:۵۴
| |

سفر نماینده شخصی گوترش به تهران؛ رایزنی درباره تحولات افغانستان

ژان آرنو نماینده شخصی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و مسائل منطقه که در راس هیأتی به منظور رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است، با محمدابراهیم طاهریان فرد مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

سفر نماینده شخصی گوترش به تهران؛ رایزنی درباره تحولات افغانستان
کد خبر: 493555
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۱۴:۵۲:۵۴

اعتمادآنلاین| نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در دیدار نماینده شخصی گوترش ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای تسهیل و پیشبرد گفت‌وگوهای بین الافغانی، از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها حمایت کرد.

به گزارش فارس، «ژان آرنو» نماینده شخصی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و مسائل منطقه که در راس هیأتی به منظور رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است، با «محمدابراهیم طاهریان فرد» مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات تحولات جاری افغانستان از جمله روند گفت‌وگوها و وضعیت امنیتی در آن کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طاهریان‌ فرد با اشاره به اینکه صلح و امنیت در افغانستان را به مثابه صلح و امنیت در جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم، از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها حمایت و آمادگی کشورمان برای همکاری در زمینه تسهیل و پیشبرد گفت‌وگوهای بین الافغانی را اعلام و بر لزوم حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان در دو دهه گذشته تاکید کرد.

طرفین همچنین از افزایش خشونت‌ها در افغانستان طی ماه‌های گذشته ابراز نگرانی کرده و خواهان کاهش خشونت‌ها و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها