خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه:

352 تروریست در سوریه و شمال عراق کشته شده‌اند

وزیر دفاع ترکیه در سخنانی در پایان رزمایش «گرگ دریا2021 » در شرق دریای مدیترانه، گفت که نیروهای ترکیه‌ای توانستند وارد همه پناهگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) بشوند. از آغاز سال جاری میلادی هزار و 212 تروریست کشته شده‌اند.

352 تروریست در سوریه و شمال عراق کشته شده‌اند
کد خبر: 493175
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ۱۳:۴۵:۳۲

اعتمادآنلاین| خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، از کشته شدن 352 تروریست در سوریه و شمال عراق از 23 آوریل گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در سخنانی در پایان رزمایش «گرگ دریا2021 » در شرق دریای مدیترانه، گفت که نیروهای ترکیه‌ای توانستند وارد همه پناهگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) بشوند.

او افزود که از آغاز سال جاری میلادی هزار و 212 تروریست کشته شده‌اند.

آکار افزود که آنکارا به حاکمیت ارضی همسایگانش احترام می‌گذارد و تنها هدفش مبارزه با تروریست‌هایی است که تهدیدی برای امنیت ترکیه و کل منطقه هستند.

وزیر دفاع ترکیه گفت که کشورش به مبارزه با تروریسم در داخل و خارج ترکیه ادامه خواهد داد.

به گزارش میدل ایست نیوز، تاکنون عراق و سوریه بارها نسبت به اقدامات یکجانبه ترکیه در خاک کشورشان اعتراض رسمی خود را اعلام کرده‌اند.

در تازه ترین مورد، رئیس جمهور عراق، با انتشار بیانیه‌ای رسمی بر ضرورت جلوگیری از نقض حاکمیت ارضی عراق و لزوم خروج نیروهای ترکیه از اقلیم کردستان و موصل تأکید کرده و حضور این نیروها را نقض اصول حسن هم‌جواری و خلاف معاهده‌های بین المللی دانسته است.

برهم صالح همچنین حمله اخیر ترکیه به مناطق اطراف اردوگاه مخمور را اقدامی پرمخاطره خوانده که جان شهروندان و پناهجویان را با خطر مواجه می‌کند و خلاف قوانین بین‌المللی و موازین انسانی است.

رئیس جمهور عراق جدا از این بر ضرورت تقویت روابط با ترکیه براساس منافع مشترک و حل اختلافات مرزی و همکاری و هماهنگی در پرونده‌های امنیتی و مخالفت با اقدامات یکجانبه ترکیه و لزوم احترام به حاکمیت ارضی عراق تأکید کرده است.

او افزوده که عراق همواره تأکید کرده که حاضر نیست میدان نزاع دیگران باشد و اجازه تعرض به خاکش را نمی‌دهد و نمی‌گذارد که از خاکش برای اقدام علیه همسایگان استفاده شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها