تهدید سایبری در دولت آمریکا هم‌سطح «تروریسم» می‌شود

 وزارت دادگستری آمریکا اولویت برای مقابله با حملات سایبری را ارتقا داده و آن را به سطحی هم‌تراز با مقابله با گروه‌های اصطلاحاً «تروریستی» -طبق تعریف واشنگتن- رسانده است. 

تهدید سایبری در دولت آمریکا هم‌سطح «تروریسم» می‌شود
کد خبر: 492790
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ۰۸:۴۷:۳۵

اعتمادآنلاین| وزارت دادگستری آمریکا اولویت برای مقابله با حملات سایبری را ارتقا داده و آن را به سطحی هم‌تراز با مقابله با گروه‌های اصطلاحاً «تروریستی» -طبق تعریف واشنگتن- رسانده است.

به گزارش فارس، دستورالعملی که روز پنجشنبه برای دفاتر دادستان‌ها در سراسر آمریکا فرستاده شده تصریح دارد اطلاعات به دست آمده از تحقیقات در حوزه حملات باج‌افزاری باید با کارگروهی که اخیراً در واشنگتن ایجاد شده هماهنگ شود.

«جان کارلین»، از مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا گفت: «این یک فرایند تخصصی برای اطمینان از این است که ما همه موارد حملات باج‌افزاری را فارغ از اینکه مرجع آن کجاست رصد می‌کنیم. به این طریق می‌توان پیوند میان عاملان را ترسیم کرده و به سمت مختل کردن کل زنجیره پیش رفت.»

در دستورالعمل یادشده که خبرگزاری رویترز می‌گوید به رویت این رسانه رسیده آمده است: «ما باید نظام رصد داخلی‌مان را ارتقا داده و آن را متمرکز کنیم تا مطمئن شویم می‌توانیم بین موارد جهانی و داخلی پیوندهای لازم را ترسیم کنیم و همچنین می‌توانیم تصویر جامعی از تهدیدهای امنیتی و اقتصادی داشته باشیم.»

مقام‌های آمریکایی می‌گویند تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای بکارگیری این فرایند خاص برای حملات باج‌افزاری نشان‌دهنده اولویتی است که برای آنها در نظر گرفته شده است.

کارلین گفت: «ما این مدل را قبلاً در حوزه مقابله با تروریسم به کار گرفته‌ایم اما هیچ‌گاه برای حملات باج‌افزاری از آن استفاده نکرده‌ایم.» کارشناسان مسائل حقوقی گفته‌اند آمریکا این فرایند را عموماً برای فهرست کوتاهی از موضوعات از جمله مسائل مرتبط با امنیت ملی حفظ کرده است.

فرایند مذکور در عمل بدان معنا است که تحقیقات انجام‌شده درباره حملات باج‌افزاری در دفاتر دادستانی در آمریکا بایستی جزئیات مربوط به موارد این حملات و اطلاعات فنی آنها را در اختیار مسئولان در واشنگتن قرار دهند.

یک شرکت خدمات مسافرت دریایی تازه ترین نهادی در آمریکا است که گفته می‌شود هدف حملات باج‌افزاری قرار گرفته است. روز چهارشنبه رسانه‌های آمریکا گزارش دادند «شرکت خدمات مسافرت دریایی ماساچوست» که خودش را بزرگترین شرکت ارائه‌دهتده خدمات روزانه تفریحی-باری از منطقه «دماغه کاد» (Cape Cod) به جزایر مجاور ماساچوست معرفی می‌کند هدف چنین حمله‌ای واقع شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها