کد خبر: 492390
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۱:۵۳:۵۹
| |

در دیدار پیش رو:

اردوغان: درباره دلایل تنش های آنکارا-واشنگتن با بایدن صحبت می کنم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه می گوید در دیداری که با جو بایدن همتای آمریکایی خواهد داشت؛ درباره دلایل تنش ها در روابط آنکارا-واشنگتن گفتگو خواهد کرد.

اردوغان: درباره دلایل تنش های آنکارا-واشنگتن با بایدن صحبت می کنم
کد خبر: 492390
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۱:۵۳:۵۹

اعتمادآنلاین| رئیس جمهور ترکیه می گوید قصد دارد در دیداری که برای 24 خرداد تدارک دیده شده؛ با همتای آمریکایی درباره دلایل تنش میان دو کشور گفتگو کند.


به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه می گوید در دیداری که با جو بایدن همتای آمریکایی خواهد داشت؛ درباره دلایل تنش ها در روابط آنکارا-واشنگتن گفتگو خواهد کرد.

اردوغان در این باره گفت: از بایدن خواهم پرسید چرا روابط ما تا این حد پرتنش شده است؟

قرار است این دیدار در تاریخ 14 ژوئن (24 خرداد) و در جریان نشست سران ناتو انجام شود. ترکیه و آمریکا در باب مسائل مختلفی ازجمله اقدام آنکارا مبنی بر خرید سامانه دفاع موشکی اس -400 روسی و همچنین اقدام دولت بایدن مبنی بر به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه از سوی امپراتوری عثمانی، درگیر تنش هستند.

این تنش ها موجب طرح این سوال است که آیا آنکارا-واشنگتن همچنان شرکای راهبردی تلقی می شوند یا دوره این شراکت به سر آمده است.

در بیانیه ژانویه 2021، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با اشاره به ترکیه، از لفظ «این به اصطلاح شریک راهبردی» استفاده کرد که سوال برانگیز بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها