کد خبر: 491507
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ۱۲:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از ادعای یک رسانه صهیونیستی گزارش می‌دهد:

واشینگتن با حماس تماس گرفته است؟

روزنامه هاآرتص چند روز بعد از پایان جنگ 11روزه که به پیروزی گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس و جهاد اسلامی علیه ارتش اسرائیل انجامید، ادعا کرد تماس‌هایی بین واشینگتن و رهبران حماس برقرار شده و احتمالاً در آینده نزدیک شاهد تغییر مواضع کاخ سفید در قبال این گروه فلسطینی خواهیم بود.

واشینگتن با حماس تماس گرفته است؟
کد خبر: 491507
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک رسانه عبری‌زبان کوشید تا ادعای تماس مسئولان کاخ سفید با رهبران حماس را در قالب یک تحلیل به مخاطبانش بقبولاند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه هاآرتص چند روز بعد از پایان جنگ 11روزه که به پیروزی گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس و جهاد اسلامی علیه ارتش اسرائیل انجامید، ادعا کرد تماس‌هایی بین واشینگتن و رهبران حماس برقرار شده و احتمالاً در آینده نزدیک شاهد تغییر مواضع کاخ سفید در قبال این گروه فلسطینی خواهیم بود.

در مقدمه تحلیل روزنامه هاآرتص که چند رسانه عربی هم آن را منتشر کرده‌اند آمده است: اگر ترامپ به طالبان مشروعیت بخشید و بایدن هم حوثی‌ها را از لیست تروریسم حذف کرد، چرا اکنون نوبت حماس نباشد که مکالمه‌ای با کاخ سفید برقرار کند؟

به اعتقاد نویسنده این تحلیل، جهان نظاره‌گر تغییر در اندیشه‌های آمریکا نسبت به حماس است.

برداشتی که از این تحول شده این است که نگاه ایالات متحده به رویای دستیابی به صلح جامع، نهایی و به طور کامل بین 2 طرف تغییر کرده و درصدد تشکیل دولتی از طریق الحاق غزه به کرانه باختری برخواهد آمد.

این ایده به معنای ورود حماس به سازمان آزادی‌بخش فلسطین است تا بدین ترتیب این گروه هم قدم در پروسه بلندمدت آتش‌بس با اسرائیل بگذارد و از وقوع درگیری دیگری بین اسرائیل و حماس جلوگیری به عمل آید.

آمریکایی‌ها در چارچوب این تحول به جای تلاش برای آشتی فلسطینی-اسرائیلی به دنبال فراهم کردن زمینه آشتی ملی داخلی در میان فلسطینیان خواهند بود.

این ایده نیز قرار است با افزایش شمار شخصیت‌های آمریکایی در غزه و افزایش درخواست آنها برای رفع محاصره این منطقه و مشارکت دادن حماس در روند تصمیم‌گیری‌های سیاسی تشکیلات خودگردان تحقق یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها