کد خبر: 491313
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۰۷:۰۶:۱۴
| |

در واکنش به احتمال حذف نتانیاهو از دایره قدرت:

حماس: بر روی هیچ یک از تحولات داخلی رژیم اسرائیل حساب باز نمی کنیم

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس درباره ی تشکیل کابینه چپگرای ائتلافی اسرائیل برای حذف بنیامین نتانیاهو از نخست وزیری گفت: ما بر روی هیچ یک از تحولات داخلی رژیم اسرائیل حساب باز نمی کنیم.

حماس: بر روی هیچ یک از تحولات داخلی رژیم اسرائیل حساب باز نمی کنیم
کد خبر: 491313
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۰۷:۰۶:۱۴

اعتمادآنلاین| جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه شب درباره تشکیل کابینه چپگرای ائتلافی رژیم صهیونیستی برای حذف بنیامین نتانیاهو از نخست وزیری واکنش نشان داد و گفت : همه این اقدامات برای تثبیت این رژیم است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس در این باره گفت: ما بر روی هیچ یک از تحولات داخلی رژیم اسرائیل حساب باز نمی کنیم.

وی تأکید کرد: این کار با توجه با آن صورت می‌گیرد که تمامی اینها [مقامات اسرائیلی] حاصل طرح رژیم صهیونیستی با هدف تثبیت پایه های رژیم صهیونیستی به ازای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین هستند.

تنش برای تشکیل کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی بین احزاب مختلف به ویژه حزب "یمینا" به رهبری "نفتالی بنت" وزیر جنگ اسبق و نتانیاهو بالا گرفته است.

نتانیاهو یکشنبه شب با حمله به وزیر اسبق کابینه خود در سخنانی مطبوعاتی افزود: نفتالی بنت از همه تعهدات خود سرباز زد و به سرعت به دامن دولت چپ‌گرا رفت تا نخست وزیر بعدی شود.

وی افزود: بنت با سخن گفتن از اختلافات، دودستگی و نفرت‌پراکنی همه را گول زد و از همه وعده‌های خود عقب نشست.

بنت هم ساعاتی پیش گفت که قصد تشکیل دولت جدید برای کنار زدن نتانیاهو را دارد.

وی افزود: درحال مذاکره برای پیوستن به دولت تغییر هستیم که وظیفه آن پایان دادن به نخست وزیری نتانیاهوست.

بنت افزود: شانس تشکیل دولت راست‌گرا با نتانیاهو صفر است.

به دنبال شکست‌های بنیامین نتانیاهو در تشکیل دولت ائتلافی، چند هفته پیش رییس رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید رهبری حزب میانه‌رو «یش عتید» [آینده‌ای وجود دارد] را مامور تشکیل دولت کرد.

مهلت وی برای معرفی کابینه ائتلافی شامگاه چهارشنبه دوم ژوئن (12 خرداد) به پایان می‌رسد.

بنیامین نتانیاهو که در سه پرونده قضایی به فساد، تقلب و سوء استفاده از اعتماد متهم شده، نتوانست نظر مثبت شمار نماینده‌های لازم در کنست را برای تشکیل دولت به خود جلب کند.

شبکه 12 اسرائیل روز شنبه گزارش داده بود که بنت با لاپید به این توافق رسیده که بنت تا سپتامبر 2023 نخست وزیر باشد و پس از آن لاپید تا نوامبر 2025 این سمت را عهده‌دار شود.

پارلمان رژیم صهیونیستی 120 کرسی دارد و ائتلاف حزبی که بتواند 61 کرسی را بدست آورد، شانس نخست تشکیل کابینه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها