سفیر ایران در ژنو :

حامیان رژیم متجاوز صهیونیستی باید پاسخگو باشند

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو با اشاره به حملات ددشمنانه رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در جریان درگیری‌های اخیر تصریح کرد که حامیان صهیونیسم هم به دلیل مانع‌تراشی در اجرای عدالت مقصر و باید پاسخگو باشند.

حامیان رژیم متجاوز صهیونیستی باید پاسخگو باشند
کد خبر: 490286
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۰۷:۴۲:۱۵

اعتمادآنلاین| «اسماعیل بقایی هامانه» روز پنجشنبه در نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد بررسی نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی بیان داشت: زمانی‌که درباره اوضاع فلسطین اشغالی صحبت می‌کنیم باید همواره واقعیت‌ها را مد نظر قرار دهیم: فلسطین سرزمینی است که طی دهه‌های گذشته در حال کوچک شدن است و فلسطینیان تحت تاثیر طولانی‌ترین و بی رحم‌ترین نظام نقض حقوق بشر و قوانین حقوق بشر بین‌المللی در یک رژیم ارتشی آپارتاید به سر می‌برند.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد؛ مادامی که اشغال‌گری در فلسطین به واسطه سازش یا سکوت جریان داشته باشد و جنایات جنگی بی‌رحمانه و علیه بشریت همراه با مصونیت برای جنایت‌کاران همراه باشد، خشونت‌ها در این منطقه به پایان نخواهد رسید.

سفیر کشورمان خاطر نشان کرد که اجرای عدالت و پاسخگویی برای جنایات صورت گرفته علیه فلسطینیان باید به خواسته فوری جامعه جهانی تبدیل شود. وی همچنین عنوان کرد؛ حامیان (رژیم)اسرائیل هم که جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های این رژیم را به بهانه «حق دفاع از خود» توجیه می‌کنند باید به دلیل پشتیبانی و جسور کردن جنایتکاران و مانع‌تراشی در اجرای عدالت حساب پس دهند.

بقایی هامانه با بیان اینکه یکسان انگاری قربانیان فلسطینی با متجاوزان صهیونیستی یک قرائت بی اساس و غیر انسانی است خاطر نشان کرد که تنها راه حل پایدار برای رهایی جهان از این معضل از طریق برگزاری همه‌پرسی بین تمام ساکنین فلسطین شامل آوارگان و پناهجویان، برای حق تعیین سرنوشت محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا، نشست ویژه شورا برای رسیدگی به نقض شدید حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین امروز در ژنو برگزار شد. آخرین نشست ویژه شورای حقوق بشر برای بحث در مورد تحولات فلسطین در سال 2018 برگزار شده است.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از 20 اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، 230 تن از جمله 65 کودک، 39 زن و 17سالمند شهید و یک هزار و 719 تن زخمی شده‌اند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از 12 روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، 30 اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت 2 بامداد روز جمعه 31 اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها