اردوغان:

انتظار داریم آمریکا سازنده‌تر عمل کند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دستیابی به حجم تجارت 100 میلیارد دلاری با آمریکا را منوط به رویکرد صمیمانه مبتنی بر منافع و ارزش‌های مشترک دانسته و اعلام کرد: انتظار داریم واشنگتن سازنده‌تر عمل کند.

انتظار داریم آمریکا سازنده‌تر عمل کند
کد خبر: 490074
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۰۸:۲۱:۳۹

اعتمادآنلاین| رئیس جمهوری ترکیه در نشست مجازی با مدیران ارشد شرکت‌های مستقر در آمریکا سخنرانی کرد. اردوغان نسبت به نشست آتی خود با جو بایدن ابراز اطمینان کرد که دوران جدید در روابط دو کشور گشوده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دستیابی به حجم تجارت 100 میلیارد دلاری با آمریکا را منوط به رویکرد صمیمانه مبتنی بر منافع و ارزش‌های مشترک دانسته و اعلام کرد: انتظار داریم واشنگتن سازنده‌تر عمل کند.

وی ضمن تشکر از همه کارآفرینانی که به ظرفیت‌های ترکیه اعتقاد و به آینده روشن آن اعتماد دارند، ابراز امیدواری کرد این قبیل جلسات و رایزنی‌ها مفید واقع شوند.

اردوغان در ادامه گفت: با وجود انقباض جدی اقتصادی در بازارهای صادراتی سنتی و تقاضای خارجی در دوره همه‌گیری کرونا، به رقم صادرات 170 میلیارد دلار رسیدیم. حجم تجارت ترکیه و آمریکا در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش 45 درصدی به 4 میلیارد و 272 میلیون دلار رسیده است.

وی همچنین افزود: رسیدن به چشم‌انداز حجم تجارت 100 میلیارد دلاری با آمریکا، نیازمند رویکرد صمیمانه، احترام متقابل مبتنی بر منافع و ارزش‌های مشترک است. انتظار داریم که آمریکا در مورد این موضوعات سازنده‌تر عمل کند.

اردوغان متذکر شد حتی اگر اظهارات جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در مورد وقایع 1915 به روابط آسیب وارد کرده باشد، هم دیدار با وی در اجلاس کشورهای عضو ناتو نوید بخش دوران جدیدی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه پس از چین با 1.8 درصد بالاترین رشد اقتصادی را در میان کشورهای جی-20 به خود اختصاص داده است.

اردوغان در پایان تصریح کرد: هدف ما در روند مقابله با شیوع کرونا، راه اندازی کمپین واکسیناسیون فشرده در ماه ژوئن برای عادی سازی شرایط در سراسر کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها