پامپئو با سفر به تل‌آویو، برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شود

در شرایطی که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با مقام‌های اسرائیلی به فلسطین اشغالی سفر کرده است، رسانه‌ها از برنامه مایک پامپئو برای سفر به تل‌آویو با اهداف انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا خبر دادند.

پامپئو با سفر به تل‌آویو، برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شود
کد خبر: 489397
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۰:۰۱:۵۲

اعتمادآنلاین| «مایک پامپئو» در تدارک برای سفر به تل‌آویو است؛ سفری که یک رسانه آمریکایی آن را تدارک وزیر خارجه سابق این کشور برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2024 ارزیابی کرد.

به گزارش فارس، در شرایطی که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کرده است، رسانه‌ها از برنامه مایک پامپئو برای سفر به تل‌آویو با اهداف انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا خبر دادند.

وبگاه آمریکایی «پالتیکو» و همچنین روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارش‌های جداگانه خبر دادند که مایک پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در تدارک برای سفر طی هفته جاری به فلسطین اشغالی است.

در گزارش امروز سه شنبه «یدیعوت آحارونوت» آمده است: «انتظار می‌رود که مایک پامپئو وزیر خارجه سابق ایالات متحده طی همین هفته به اسرائیل سفر و در مراسم جشن بازنشستگی یوسی کوهن رئیس موساد شرکت کند».

دوشنبه شب (دیشب) در خبرها آمده بود که «دیوید بارنیع»‌ قرار است تا چند روز آینده فعالیت خود را به عنوان رئیس جدید موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) آغاز کند و جایگزین یوسی کوهن شود.

وبگاه آمریکایی پالتیکو هم گزارش داد: «سه منبع مطلع گفتند که مایک پامپئو وزیر خارجه (سابق) در حال برنامه ریزی برای سفر به اسرائیل طی هفته جاری است».

وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ در حالی برای سفر به تل‌آویو برنامه ریزی کرده که آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن روز سه شنبه (امروز) وارد فلسطین اشغالی شده است.

پالتیکو در گزارش خود درباره سفر مایک پامپئو به فلسطین اشغالی، از تدارک احتمالی او برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا خبر داده است.

البته در این گزارش آمده است: «یک شخص نزدیک به وزیر خارجه سابق (آمریکا) گفت که به دلیل پروتکل‌های کووید 19(ویروس کرونا) در اسرائیل، هنوز برنامه سفر او نهایی نشده است.

به گفته این شخص، پامپئو به عنوان رئیس سیا در دولت اول دونالد ترامپ و در مقام یک شهروند عادی برای شرکت در جشن بازنشستگی یوسی کوهن رئیس موساد به فلسطین اشغالی خواهد رفت.

بنا بر اظهارات این شخص نزدیک به پامپئو، او در سفر به فلسطین اشغالی در نظر دارد با مقام‌های غیر دولتی دیدار کند و آنتونی بلینکن وزیر خارجه کنونی آمریکا را در جریان برنامه خود برای انجام این سفر قرار داده است.

وبگاه پالتیکو در بخشی از گزارش خود درباره این سفر نوشت: «ارزیابی این است که پامپئو یک نامزد جمهوری‌خواه احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 است. اوانجلیست‌ها (مسیحیان انجیلی در آمریکا) در رقابت‌های مقدماتی انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه یک طیف مهم رای دادن خواهند بود».

تاکید این رسانه آمریکایی بر ارتباط سفر پامپئو به فلسطین اشغالی با انتخابات 2024 ریاست جمهوری در شرایطی مطرح شده که پیش از این برخی رسانه‌ها و همکاران سابق وزیر خارجه دولت ترامپ از تدارکات او برای این انتخابات خبر داده بودند.

«جان بولتون» که در دولت دونالد ترامپ بیش از یک سال مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود، آبان ماه سال گذشته در انتقاد از اظهارات و مواضع پامپئو گفته بود که او کارزار خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 را آغاز کرده است.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا طی روزهای اخیر بارها ضمن موضعگیری در حمایت از رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ 12 روزه با نیروهای مقاومت فلسطین، درباره احتمال رفع تحریم‌های ضد ایرانی در نتیجه بازگشت واشنگتن به برجام ابراز نگرانی کرد.

پامپئو که یکی از طراحان سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران بود مدعی شده رفع تحریم‌ها در سال 2015 کارساز نبود و اکنون هم کارساز نخواهد بود .او اخیرا در یک پیام توییتری نوشت: «رفع تحریم، معادل ارسال پالت‌های پول نقد است و دادن میلیاردها دلار به ایران تنها تروریسم را جسور خواهد کرد. این اقدام در سال 2015 کارساز نبود و الان هم کارساز نخواهد بود».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها