کد خبر: 489308
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اسرائیل چه خواب تازه‌ای برای غزه دیده است؟

گفته می‌‌شود از این پس هیچ کمکی به طور مستقیم به نوار غزه نخواهد رسید و هیچ مبلغی از کمک‌ها که به ویژه‌ از سوی قطر فرستاده می‌‌شود مستقیماً به خزانه غزه ریخته نمی‌شود.

اسرائیل چه خواب تازه‌ای برای غزه دیده است؟
کد خبر: 489308
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی - گفته می‌‌شود از این پس هیچ کمکی به طور مستقیم به نوار غزه نخواهد رسید و هیچ مبلغی از کمک‌ها که به ویژه‌ از سوی قطر فرستاده می‌‌شود مستقیماً به خزانه غزه ریخته نمی‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های جهان، یکی از مفاد اعلام‌نشده طرح آتش‌بس مصر فاز بعدی آن است که در چارچوب آن مصری‌ها نقش قیم را بر این بخش از فلسطین بازی می‌کنند و تمامی کمک‌های اختصاص‌یافته به این منطقه چه در بخش فعالیت‌های عمرانی و چه کمک‌های مستقیم به ساکنان، با نظرات مستقیم آنها در غزه خرج می‌شود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم طی گزارشی در این باره فاش کرد، یکی از توصیه‌های آویو کوخافی رئیس ستاد ارتش اسرائیل بعد از پایان درگیری اخیر با غزه تغییر مسیر پول‌های قطر یا هر نوع کمک دیگر به غزه است تا حماس که حاکم فعلی غزه محسوب می‌‌شود نتواند به این پول‌ها دسترسی پیدا کند.

از سویی برخی از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی عربی فاش کردند، عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهور مصر به همراه محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی نقش بسیار مهمی در نجات بنیامین نتانیاهو از معضل شکست در این جنگ ایفا کردند و قرار است تا مدت‌ها در این نقش بمانند.

منابع آگاه عربی در این باره اطلاع دادند، طرح آتش‌بس ارائه‌شده از سوی مصر در واقع به خواست محمد بن زاید توسط رئیس‌جمهور مصر به اجرا درآمد و در این چارچوب مصری‌ها فشارهای بسیار زیادی بر گروه‌های فلسطینی بابت پذیرش آن وارد کردند.

در این راستا سیسی 2 هیات امنیتی را به غزه و سرزمین‌های اشغالی اعزام کرد در حالی که بن زاید در این مدت فشارهای خود را بر سیسی بیشتر می‌کرد تا او با استفاده از ابزارهایش فلسطینیان را مجبور به پذیرش آتش‌بس کند.

باید دید واکنش مردم فلسطین نسبت به برنامه قیمومیت مصر بر نوار غزه چه خواهد بود و گروه‌های مقاومت فلسطینی چه واکنشی به آن نشان خواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها