جنبش عدم تعهد:

محاصره غیرقانونی و غیرانسانی غزه باید برطرف شود

جنبش عدم تعهد خواستار توقف فوری تجاوزهای رژیم صهیونیستی به فلسطین شد و تاکید کرد محاصره غیرقانونی و غیرانسانی غزه باید به سرعت برطرف شود.

محاصره غیرقانونی و غیرانسانی غزه باید برطرف شود
کد خبر: 488018
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۰۹:۲۷:۳۱

اعتمادآنلاین| جنبش عدم تعهد روز پنج‌شنبه در نشست فلسطین مجمع عمومی سازمان ملل متحد این بیانیه را صادر کرد و افزود: با نگرانی شدید، تحولات اخیر و وخیم تر شدن خطرناک اوضاع در سرزمین اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی را مورد توجه قرار می دهد.


به گزارش ایرنا، این بیانیه ادامه می‌دهد: این جنبش اقدامات شدید تجاوزکارانه اسرائیل، قدرت اشغالگر، علیه مردم غیرنظامی فلسطین از جمله حملات نیروهای اشغالگر اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی در قدس شرقی اشغالی ، که صدها نفر را مجروح کرده است را محکوم می کند.


جنبش عدم تعهد اضافه می‌کند: در این حملات، بسیاری از افراد در معرض خطر قرار گرفتند و در حمله نظامی 10 مه اسرائیل علیه نوار غزه، دست کم 245 فلسطینی از جمله 68 کودک و 37 زن و زخمی شدن بیش از 1500 غیرنظامی منجر شد.


این بیانیه اظهار می‌کند: حملات نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین باعث ویرانی گسترده خانه‌ها و زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامیان از جمله مدارس، مراکز درمانی و شبکه های برق شده و بیش از 38000 نفر را آواره کرده است ، که اکنون در 47 مدرسه آنروا پناه گرفته‌اند و در بحبوحه همه‌گیری از ترس خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.


جنبش عدم تعهد تاکید کرد: این جنبش خواستار توقف فوری این تجاوزات نظامی اسرائیل در همه مظاهر آن است و خواستار حمایت فوری از مردم غیرنظامی فلسطین مطابق با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل است.


در بیانیه این جنبش تصریح شده است: جنبش عدم تعهد از این فرصت استفاده می‌کند و مجدداً بر همبستگی پایدار خود با مردم فلسطین و حمایت بی دریغ خود از حقوق مسلم آنها از جمله خود تعیین سرنوشت که به ناحق همچنان از آنها محروم می‌شود، تأکید می کند.


جنبش عدم تعهد در بیانیه خود آورده است: این جنبش همچنان از همه تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل عادلانه، پایدار و مسالمت‌آمیز برای مساله فلسطین مطابق با قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل درخواست تجدید نظر و حمایت خود را تأیید می‌کند.


در بیانیه این جنبش تاکید شده است: دولت اشغالگر همچنین باید سایر نقض حقوق بشر علیه مردم غیرنظامی فلسطین را متوقف کند که بسیاری از این موارد ممکن است به جنایات جنگی از جمله مجازات جمعی عظیم 2 میلیون فلسطینی در نوار غزه منجر شود.


جنبش عدم تعهد تصریح دارد: محاصره غیرقانونی و غیرانسانی غزه باید کاملاً برداشته شود. اسرائیل باید کاملاً به وظایف و مسئولیت‌های خود طبق قوانین بین المللی از جمله تعهدات قانونی تحت کنوانسیون چهارم ژنو به عنوان قدرت اشغالگر بدون استثنا، عمل کند.


در بیانیه این جبش آمده است: طبق قوانین بین‌الملل و قطعنامه‌های بی‌شماری از سازمان ملل، اسرائیل همچنین باید بلافاصله تمام سیاست‌ها و اقدامات با هدف تغییر جمعیت، شخصیت، هویت و وضعیت حقوقی سرزمین اشغالی از جمله قدس اشغالی شرقی از جمله کلیه فعالیت‌های شهرک سازی را متوقف کند.


این بیانیه تاکید دارد: توقیف اراضی و املاک فلسطین ، تخریب خانه های فلسطینیان ، اخراج و آوارگی اجباری خانواده های فلسطینی ، از جمله در مناطق شیخ جراح و سیلوان در بیت المقدس شرقی و دیگر مناطق و انتقال مهاجران آن،نقض جدی قوانین بین‌المللی است و به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.


جنبش عدم تعهد تصریح کرد: جنبش عدم تعهد مجدداً کلیه قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی مربوط به بیت المقدس را تأیید می‌کند که این یک قسمت جدایی‌ناپذیر از سرزمین اشغالی فلسطین است.


این بیانیه آورده است: جنبش عدم تعهد بار دیگر تأکید می‌کند که احترام به منشور ، قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل پایه ای برای حل عادلانه مساله فلسطین، سنگ بنای صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی است.


در بیانیه جنبش عدم تعهد ادامه داده شده است: این جنبش، بار دیگر خواستار پایان سریع تجاوزات اسرائیل و پایان دادن به اشغال نظامی 54 ساله غیرقانونی و همچنین برقراری عدالت و حقوق مردم فلسطین است.


جنبش عدم تعهد تصریح دارد: جنبش مجدداً بر حمایت و همبستگی قاطع خود با آرمان فلسطین و تعهد خود برای ادامه حمایت از ملت فلسطین در تلاش برای دستیابی به حقوق مسلم و آرمانهای ملی مشروع خود ز جمله حق بازگشت و حق تعیین سرنوشت، آزادی و استقلال در کشور خود فلسطین با مرکزیت بیت المقدس شرقی تأکید می کند که برای حیات عدالت و تحقق صلح عادلانه، جامع و پایدار کاملاً حیاتی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها