کد خبر: 487840
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۰:۴۲:۲۳
| |

بارزانی:

قانون اساسی اقلیم کردستان عراق با همکاری پارلمان و دولت تدوین می‌شود

نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان کنفرانس وحدت و قانون اساسی که در شهر اربیل برگزار شد، تاکید کرد: ما با همکاری پارلمان و دولت اقلیم کردستان، اقدامات عملی برای نگارش و تدوین قانون اساسی را آغاز خواهیم کرد و این قانون اساسی به همه مردم اقلیم کردستان امیدواری می‌دهد.

قانون اساسی اقلیم کردستان عراق با همکاری پارلمان و دولت تدوین می‌شود
کد خبر: 487840
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۰:۴۲:۲۳

اعتمادآنلاین| رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، ریاست اقلیم کردستان عراق اقدامات عملی را برای نگارش و تدوین قانون اساسی این اقلیم با همکاری پارلمان آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان کنفرانس «وحدت و قانون اساسی» که در شهر اربیل برگزار شد، تاکید کرد: اظهارات زیادی در مورد وحدت و قانون اساسی ایراد شده اما آنچه که من می‌خواهم بگویم این است که قانون اساسی سازوکاری برای یک هدف مشخص و معین است.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم از طریق وضع قانون اساسی حکمرانی سیاسی در اقلیم کردستان را سازماندهی کنیم تا حاکمیت تنها برای قانون باشد و همگان در این اقلیم احساس امنیت کنند.

نیچروان بارزانی همچنین خاطرنشان کرد: گروه‌های متعددی در عراق و اقلیم کردستان وجود دارد و ما اصلا گروه‌های مختلف را تحت عنوان «اقلیت‌ها» توصیف نمی‌کنیم، زیرا زیبایی منطقه ما به همین تنوع اقوام مختلف است و قانون اساسی باید به تمامی آنها اطمینان خاطر بدهد و تضمین کننده حقوق‌ آنها باشد.

رئیس اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: قانون اساسی اقلیم کردستان باید به همه گروه‌ها اطمینان بدهد و این قانون تنها به حزب، گروه و طایفه‌ای خاص تعلق ندارد بلکه متعلق به تمامی مردم کردستان است.

نیچروان بارزانی در پایان تصریح کرد: ما با همکاری پارلمان و دولت اقلیم کردستان، اقدامات عملی برای نگارش و تدوین قانون اساسی را آغاز خواهیم کرد و این قانون اساسی به همه مردم اقلیم کردستان امیدواری می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها