کد خبر: 487588
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۳:۳۶:۱۹
| |

دومای روسیه به اتفاق آراء خروج از پیمان آسمان‌های باز را تایید کرد

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه پس از انجام رای‌گیری گفت: حمایت به اتفاق آراء است. کمیته روابط بین‌المللی این مجمع هم روز سه‌شنبه به اتفاق آراء خروج از پیمان آسمان‌های باز را تایید کرد.

دومای روسیه به اتفاق آراء خروج از پیمان آسمان‌های باز را تایید کرد
کد خبر: 487588
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۳:۳۶:۱۹

اعتمادآنلاین| مجلس سفلای مجمع فدرال روسیه (دوما) در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) به اتفاق آراء خروج از پیمان آسمان‌های باز را مورد تایید قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه پس از انجام رای‌گیری گفت: حمایت به اتفاق آراء است.

کمیته روابط بین‌المللی این مجمع هم روز سه‌شنبه به اتفاق آراء خروج از پیمان آسمان‌های باز را تایید کرد.

این در حالیست که آمریکا در اواخر 2020 به طور رسمی از پیمان نظامی «آسمان‌های باز» خارج شده بود. واشنگتن روز 22 مه (دوم خرداد) خروج خود از پیمان «آسمان‌های باز» را که 34 کشور جهان آن را امضاء کرده‌اند، اعلام کرده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا ادعا کرده بود که روسیه این معاهده را نقض می‌کند. مسکو اما نقض این پیمان نظامی را که از سال 2002 به اجرا درآمد، رد کرده بود.

معاهده آسمان‌های باز به هواپیماهای جاسوسی و تجسسی کشورهای عضو این پیمان امکان می‌دهد تا بر فراز خاک یکدیگر پرواز کنند. خروج آمریکا از این پیمان در حالی جنبه رسمی پیدا کرد که دونالد ترامپ در سال 2019 به خروج ایالات متحده از معاهده منع موشک هسته‌ای میان برد با روسیه تصمیم گرفته بود.

در آن زمان شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، بلژیک و اسپانیا ضمن ابراز تاسف از خروج آمریکا از پیمان نظامی آسمان‌های باز اعلام کرده بودند که نگرانی‌های واشنگتن از نحوه اجرای این پیمان از سوی روسیه را درک می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها