کد خبر: 487367
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۰۸:۲۸:۲۴
| |

تجمع اعتراض آمیز هزاران نیویورکی‌ در در مقابل کنسولگری اسرائیل

در پی فراخوان در شبکه‌های مجازی برای برگزاری تجمع در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که این روزها بار دیگر تحت شدیدترین جنایات اسرائیل قرار گرفته‌اند، هزاران نفر از جای جای نیویورک خود را به مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر قدس در خیابان 2 و 42 منهتن رساندند.

تجمع اعتراض آمیز هزاران نیویورکی‌ در در مقابل کنسولگری اسرائیل
کد خبر: 487367
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۰۸:۲۸:۲۴

اعتمادآنلاین| تداوم جنایت های اسرائیل، هزاران نیویورکی‌ را به خیابان کشاند تا در مقابل کنسولگری این رژیم بر ایستادگی تا آزادی کل فلسطین به عنوان سرزمین غصب شده، تاکید کنند.

به گزارش ایرنا، در پی فراخوان در شبکه‌های مجازی برای برگزاری تجمع در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که این روزها بار دیگر تحت شدیدترین جنایات رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند، هزاران نفر از جای جای نیویورک خود را به مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر قدس در خیابان 2 و 42 منهتن رساندند.

این تجمع که در میان اقدامات انتظامی امنیتی پلیس نیویورک برگزار می‌شد، رفته رفته زیادتر شد تا جایی که پلیس مجبور شد تا محدوده تعیین شده را افزایش دهد و سرانجام هم کثرت جمعیت باعث شد تا تمام حفاظ‌ها برداشته شود و کل خیابان مملو از جمعیت شد.

حامیان مردم مظلوم فلسطین، رژیم صهیونیستی را یک رژیم آپارتاید و نژادپرستانه توصیف کردند که باید به آن پایان داده شود.

آنها تاکید کردند که قدس پایتخت کشور فلسطین است و راه حل دو کشور را قبول ندارند.

جمعیت شرکت‌کننده در این اجتماع فریاد می‌زدند "تنها یک راه حل وجود دارد و آن انتفاضه و مقاومت است"، "هیچ راهی جز آزادی کل فلسطین وجود ندارد"، "صهیونیست باید برود".

آنها تصریح کردند "بدون عدالت، صلح نخواهد بود" و بر این نکته اصرار ورزیدند که "اگر عدالت نیست، اگر تجاوز ادامه دارد، راهی به جز مقابله باقی نمی‌ماند".

راهپیمایی کنندگان حامی فلسطین ادامه دادند " از مقاومت فلسطین حمایت کنید، از رود تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد".

معترضان به جنایت رژیم صهیونیستی در اعتراض به مدعیان حقوق بشری هم گفتند "شما نمی‌توانید انتخاب کنید، کدام حقوق بشر اهمیت دارد، این یک نسل‌کشی است."

آنها از دولت آمریکا هم خواستند "ارسال کمک به رژیم صهیونیستی را متوقف کند" و بر این نکته تاکید کردند که اگرچه برخی دولت‌ها چشمانشان را بسته‌اند اما "جهان با فلسطین است".

برخی هم این نوشته را در دست داشتند که " جایزه بازیگر بزرگترین جانی به اسرائیل تعلق می‌گیرد."

یکی از دست نوشته‌ها این جمله را نوشته بود که "سلام بر سرزمینی که برای صلح خلق شد اما یک روز هم صلح را به خود ندید".

حامیان فلسطین همچنین خواستار "انزوا، محرومیت و تحریم اسرائیل" شدند و گفتند "اسرائیل باید برود".

شعارهایی هم از زبان مردم آمریکای لاتین سر داده شد که همه آنها خواستار پایان خونریزی در غزه بود.

از نکات قابل توجه در این راهپیمایی هم پلاکاردی با تصویر حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بود.

جنگ تمام عیار رژیم صهیونیستی در نوار غزه شرایط انسانی دشواری را برجای گذاشته است، به ویژه اینکه صدها خانواده به دلیل بمباران شدید و همچنین کمبود کالاهای اساسی مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

مقامات صهیونیست همچنان گذرگاه‌ها را بسته‌اند و مانع از ورود سوخت برای تأمین نیروگاه‌های برق غزه می شوند و در واقع یک جنایت بشری و قتل عام علیه ملت فلسطین در غزه را به راه انداخته‌اند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (20 اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات 217 فلسطینی از جمله 63 کودک شهید و یک هزار و 507 دیگر زخمی شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها