کد خبر: 487210
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۳:۴۵:۰۶
| |

موشک‌های مقاومت ظرف 8 روز 61 میلیون دلار به اسرائیل خسارت زده است

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: بیش از 4000 اسرائیلی تاکنون گزارشاتی را درباره خسارت‌های هنگفتی که به دلیل شلیک موشک‌ها از نوار غزه به منازل، ساختمان‌ها، خودروها و وسایل منزل و دیگر املاکشان وارد شد، ارائه کردند.

موشک‌های مقاومت ظرف 8 روز 61 میلیون دلار به اسرائیل خسارت زده است
کد خبر: 487210
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۳:۴۵:۰۶

اعتمادآنلاین| یک روزنامه عبری زبان در گزارشی اعلام کرد، خسارت‌های ناشی از شلیک موشک‌ها از نوار غزه به اراضی اشغالی طی هشت روز مساوی با کل خسارت‌های ناشی از عملیات "صخره سخت" است که 50 روز طول کشید.

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: بیش از 4000 اسرائیلی تاکنون گزارشاتی را درباره خسارت‌های هنگفتی که به دلیل شلیک موشک‌ها از نوار غزه به منازل، ساختمان‌ها، خودروها و وسایل منزل و دیگر املاکشان وارد شد، ارائه کردند.

همچنین خسارت‌های سنگینی به کارخانه‌ها و انبارهای کالاها در شرکت‌ها و فروشگاه‌ها و مناطق کشاورزی واقع در منطقه غلاف غزه به دلیل آتش‌سوزی‌های ناشی از شلیک موشک‌ها وارد شده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: طی عملیات نظامی اسرائیل حدود 3500 موشک از نوار غزه شلیک شد. طی عملیات "صخره سخت" در تابستان 2014 که 50 روز طول کشید، 4500 موشک شلیک شد. طی این عملیات میزان خسارت‌های ناشی از شلیک موشک‌ها به املاک خصوصی در "اسرائیل" به حدود 200 میلیون شکل(61 میلیون دلار) رسید. طی عملیات کنونی حدود 100 خانواده اسرائیلی از ساختمان‌هایشان که ویران شده بود به اماکن دیگر منتقل شدند.

هزینه جنگ برای ارتش اسرائیل به حدود 120 میلیون شکل در روز(حدود 37 میلیون دلار) می‌رسد. براساس این مسئله هزینه هشت روز جنگ 960 میلیون شکل(293 میلیون دلار) است.

هفت ژوئیه 2014 رژیم صهیونیستی جنگی را به نام صخره سخت علیه نوار غزه به راه انداخت که 26 اوت به پایان رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها