کد خبر: 487122
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۱:۳۴:۱۷
| |

نماینده دموکرات، بایدن را به دستور گرفتن از نتانیاهو متهم کرد

طلیب که نخستین زن مسلمان راه یافته به مجلس نمایندگان آمریکا و دارای تبار فلسطینی است، گفت: این تکان دهنده است. ریاکاری می گوید که ما باید متولی حقوق بشر باشیم، به جز فلسطینی ها.این عضو مجلس نمایندگان آمریکا درباره دولت بایدن و سایر قانونگذاران کنگره گفت: آنها از نتانیاهو که متهم به دزدی از مردم خود و فساد مالی است دستور می گیرند.

نماینده دموکرات، بایدن را به دستور گرفتن از نتانیاهو متهم کرد
کد خبر: 487122
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۱:۳۴:۱۷

اعتمادآنلاین| تارنمای نشریه نیوزویک در گزارشی نوشت: رشیده طلیب نماینده دموکرات، «جو بایدن» را به "دستور گرفتن" از بنیامین نتانیاهو در جریان درگیری های شدید میان اسرائیل و فلسطینیان متهم کرد.

به گزارش ایرنا ، طلیب که نخستین زن مسلمان راه یافته به مجلس نمایندگان آمریکا و دارای تبار فلسطینی است، روز گذشته (دوشنبه) در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت: «این تکان دهنده است. ریاکاری می گوید که ما باید متولی حقوق بشر باشیم، به جز فلسطینی ها». وی از دولت بایدن خواست که با محکوم کردن اسرائیل، مدافع حقوق بشر در فلسطین باشد.

این عضو مجلس نمیاندگان آمریکا درباره دولت بایدن و سایر قانونگذاران کنگره گفت: «آنها از نتانیاهو که متهم به دزدی از مردم خود و فساد مالی است دستور می گیرند».

طلیب در این گفت و گو سیاست های نتانیاهو در قبال فلسطینیان را نوعی "تبعیض" و "نژادپرستی" توصیف کرد.

این نماینده دموکرات آمریکایی همچنین بایدن را متهم کرد که حتی در مقایسه با برخی شهروندان و رسانه های اسرائیلی به صراحت از دولت نتانیاهو انتقاد نمی کند. وی گفت که بایدن و دولت وی "با زبان انفعالی" کاری کرده اند که اسرائیل مسئولیت اقدامات خود را نپذیرد.

وی در ادامه افزود که "میلیون ها آمریکایی" از آرزوی وی برای توقف "سرمایه گذاری در کشور آپارتایدی همچون اسرائیل" حمایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: «پولی که ما از ارسال تسلیحات و سلاح های تهاجمی به اسرائیل بدست می آوریم زندگی هزاران بیگناه را هدف گرفته است». طلیب در بیانیه ای که هفته گذشته به همراه «ایلهان عمر» نماینده دموکرات از ایالت مینه سوتا و «آندره کارسون» از ایندیانا امضا کرد، اظهارنظرهای مشابهی انجام داده بود.

در این بیانیه آمده است: «ما هر ساله بیش از سه میلیارد دلار کمک نظامی به دولت اسرائیل ارائه می دهیم بدون هیچ پاسخگویی در مورد نقض ناعادلانه حقوق بشر و ادامه تصرفات غیرقانونی سرزمین فلسطین. از آن هنگامی که ما برای حافظت از حقوق بشر در فلسطین و نجات جان انسانها اقدامی انجام داده ایم، زمان زیادی می گذرد».

همزمان برخی دیگر از نمایندگان ترقی خواه از جمله «آیانا پرسلی» از ماساچوست، «کوری بوش» از میسوری و «الکساندریا اوکاسیو-کورتز» از نیویورک همگی گفته اند که اسرائیل "یک کشور آپارتاید" است و دموکراتیک نیست.

تشدید حملات اسرائیل به غزه در حالی صورت می گیرد که آمریکا برای سومین بار در یک هفته گذشته مانع از طرح و بررسی پیش‌نویس بیانیه آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطینیان در شورای امنیت سازمان ملل شده و اسرائیل هم از این اقدام واشنگتن قدردانی کرده است.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید دلیل این ممانعت را توقف درگیری‌ها دانسته و اینکه واشنگتن معتقد است مذاکرات دیپلماتیک فشرده و بی‌سر و صدا با رهبران منطقه، از برقراری آتش‌بس موثرتر است.

به گفته مقام‌های بهداشتی نوار غزه در یک هفته گذشته بیش از 200 فلسطینی از جمله 58 کودک در حملات اسرائیل کشته شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها