کد خبر: 487062
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۰:۰۸:۰۷
| |

رسانه چینی:

سیاست اشتباه آمریکا ‌عامل تشدید درگیری فلسطین و اسراییل است

رادیو بین المللی چین گزارش داد: بدیهی است که جانبداری آمریکا از اسرائیل در این بین، عامل تجدید و تشدید درگیری ها میان فسطین و اسرائیل است آن هم در شرایطی که اقدامات آمریکا مکررا عامل تشدید اوضاع وخیم شرایط خاورمیانه بوده است.

سیاست اشتباه آمریکا ‌عامل تشدید درگیری فلسطین و اسراییل است
کد خبر: 487062
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۰:۰۸:۰۷

اعتمادآنلاین| رادیو بین المللی چین طی گزارشی در واکنش به طولانی شدن جنگ بین فلسطین و رژیم صهیونیستی نوشت: سیاست اشتباه آمریکا در خاورمیانه؛ عامل تشدید درگیری میان فلسطین و اسرائیل است.

به گزارش ایرنا، این رسانه چینی روز سه شنبه افزود: چین به عنوان ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل، روز یکشنبه میزبان نشست عمومی اضطراری شورای امنیت با محور درگیری میان اسرائیل و فلسطین بود؛ در جریان برگزاری این نشست از دو طرف اسرائیل و فلسطین خواسته شد تا آتش بس اعلام کنند و هر چه سریع تر خشونت ها را متوقف کنند.

گزارش با یاداوری اینکه در این نشست بر ضرورت اقدام سریع و اضطراری جامعه بین الملل تاکید شد، آورده است: آمریکا باید مسئولیت های خود را بر عهده بگیرد و با اتخاذ موضعی منصفانه، از ایفای نقش شورای امنیت در مسیر کاهش تنش ها و اعتمادسازی مجدد و حل و فصل سیاسی میان اسرائیل و فلسطین حمایت کند.

نویسنده با طرح این سوال که علت فرا خوانده شدن آمریکا جهت اتخاذ رویکرد منصفانه در قبال درگیری های اسرائیل و فلسطین چیست؟ نوشته است: علت چنین درخواستی از آمریکا این است که سیاست های اشتباه آمریکا عامل وخیم ترین درگیری ها میان فلسطین و اسرائیل در نوار غزه است.

گزارش می افزاید: بدیهی است که جانبداری آمریکا از اسرائیل در این بین، عامل تجدید و تشدید درگیری ها میان فسطین و اسرائیل است آن هم در شرایطی که اقدامات آمریکا مکررا عامل تشدید اوضاع وخیم شرایط خاورمیانه بوده است.

رادیو بین المللی چین می گوید: بدنبال شروع درگیری میان فلسطین و اسرائیل، دولت فعلی آمریکا نه تنها اقدامی در مسیر کاستن از تنش ها نکرد بلکه رویکردی یکجانبه و چشم پوشی را نسبت به اقدامات اسرائیل در قبال فلسطین در پیش گرفت.

گزارش می افزاید: آمریکا از اقدامات نظامی اسرائیل علیه فلسطین چشم پوشی کرد و این رویکرد واشنگتن نارضایتی های بسیار زیادی را در میان فلسطینیان به وجود آورد و به این ترتیب، عامل تشدید تقابل دو طرف اسرائیل و فلسطین با یکدیگر از سوی آمریکا فراهم شد.

بر ایاس این گزارش آنچه شرایط را بدتر و وخیم تر می سازد، این است که آمریکا در مواجهه با واقعیت خونبار مرگ و میر صدها نفر از مردم در دور جدید درگیری ها میان اسرائیل و فلسطین، همچنان از دستکاری و تحریف استاندارد دوگانه خود در زمینه حقوق بشر دست برنداشته و مکررا مانع از رسیدن صدای اعضای شورای امنیت به جهان شده است.

نویسنده آورده است: شروع بحران میان فلسطین و اسرائیل بار دیگر به جامعه جهانی هشدار داد که تنها زمانی صلح پایدار در خاورمیانه و نهایتا امنیت در جهان برقرار می شود که مسئله فلسطین به روشی جامع، عادلانه و پایدار حل و فصل گردد.

تحت شرایط فعلی، پیشنهاد چهار ماده ای مطرح شده از سوی چین در سال 2017 میلادی در زمینه حل و فصل مسئله فلسطین از اهمیت عملی به مراتب بیشتری برخوردار است؛ بر اساس همین پیشنهاد چهار ماده ای بود که چین روز گذشته در نشست اضطراری شورای امنیت، تاکید کرد که برقراری آتش بس و توقف خشونت از اولویت های برتر محسوب می شوند.

چین همچنین تاکید کرد که کمک های انسان دوستانه در قبال این درگیری ها یک نیاز مبرم است و حمایت جامعه بین الملل یک الزام به حساب می آید و راه حل دو دولت نیز یک راه اساسی برای برون رفت از این درگیری هاست.

این رسانه چینی در پایان نوشته است: مشکلات و درگیری ها باید به پایان برسند و آنچه ضرورت دارد این است که آمریکا موضع کاستن از تنش در روابط بین فلسطین و اسرائیل را پیش بگیرد و صرفا به پیشرفت پروسه مذاکرات صلح میان دو طرف کمک کند و پشتیبان نقش شورای امنیت در این مسیر باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها