کد خبر: 487054
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

نتانیاهو به دنبال سوءاستفاده از شرایط برای تشکیل کابینه است

یک رسانه اسرائیلی خبر داد، در حاشیه نشست‌های اتاق جنگ اسرائیل، نتانیاهو و بنی گانتس، وزیر جنگ دولت پیشبرد امور، در مورد ائتلاف برای تشکیل کابینه آتی در صورت مامور شدن دوباره گفت‌وگو کرده‌اند.

نتانیاهو به دنبال سوءاستفاده از شرایط برای تشکیل کابینه است
کد خبر: 487054
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- یک رسانه اسرائیلی خبر داد، در حاشیه نشست‌های اتاق جنگ اسرائیل، نتانیاهو و بنی‌گانتس، وزیر جنگ دولت پیشبرد امور، در مورد ائتلاف برای تشکیل کابینه آتی در صورت مامور شدن دوباره گفت‌وگو کرده‌اند.

در حالی که یک مسئول عالیرتبه اسرائیلی از ادامه درگیری دست‌کم تا پنجشنبه آینده سخن گفت، منابع آگاه به روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت خبر دادند مذاکراتی بین نتانیاهو و گانتس برای تشکیل کابینه در حاشیه نشست اتاق جنگ انجام گرفته است.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، برخی از رهبران لیکود بر آن‌اند تا هر طور شده قدرت خود را حفظ کنند تا آنجا که حاضرند با بنی گانتس به توافق برسند، حتی اگر در پی این توافق برای مدتی نتانیاهو از قدرت کنار گذاشته شود و در سمت معاون نخست‌وزیر قرار گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است، از یک سو موشک‌های غزه کماکان در حال شلیک است و از سوی دیگر رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد تا بهترین سناریوی ممکن برای صحنه سیاسی اسرائیل به اجرا درآید.

منابع آگاه به این روزنامه خبر دادند، اگرچه یائیر لاپید هنوز تا 2 هفته دیگر نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه محسوب می‌‌شود، اما نتانیاهو می‌کوشد با استفاده از فرصت موجود، همچنان در رأس قدرت بماند.

شخصیت‌های عالی‌رتبه صحنه سیاسی اسرائیل هم گفته‌اند، هرچند گانتس رهبر حزب آبی‌وسفید تا پیش از این با هر نوع پیشنهاد نتانیاهو در مورد تشکیل کابینه مشترک مخالفت می‌کرده است، اما در سایه جنگی که منجر به تشکیل جلسات متعددی با نتانیاهو شده، به او قول داده است پیشنهادهای جدیدش را- به ویژه پیشنهاد تناوبی بودن نخست‌وزیری و اینکه او اول نخست‌وزیر باشد- بررسی خواهد کرد.

پیرو این اتفاق شماری از رسانه‌های عبری‌زبان هم نوشتند، در حالی که تمامی نگاه‌ها به هیاهوی درگیری با غزه معطوف شده است، نمایندگانی از آبی‌وسفید و لیکود مشغول مذاکره برای بررسی دقیق این سناریو هستند، گرچه تمامی اعضای حزب آبی‌وسفید چند روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند حاضر به همراه شدن با نتانیاهو در یک ائتلاف نیستند.

در این میان یک مسئول عالیرتبه اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود به روزنامه یدیعوت آحارانوت اطلاع داد، به دلایل مختلف امکان آتش‌بس تا پنجشنبه آینده وجود ندارد. از همین رو برخی از تحلیلگران معتقدند تاخیر پیش‌آمده، با فشار نتانیاهو بر صحنه سیاسی برای درآوردن یک کابینه از میان آتش و دود و ویرانی‌های حاصل از درگیری فعلی غزه، بی‌ارتباط نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها