نماینده آمریکا در امور فلسطین- اسرائیل وارد تل آویو شد

سفارت آمریکا در تل آویو با انتشار توئیتی عکسی از ورود هادی عمر معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور فلسطین-اسرائیل به تل آویو را منتشر کرد و مدعی شد هدف او کمک به حفظ آرامش پایدار، به رسمیت شناختن حق اسرائیل در دفاع از خود است.

نماینده آمریکا در امور فلسطین- اسرائیل وارد تل آویو شد
کد خبر: 485944
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۱:۱۹:۳۵

اعتمادآنلاین| منابع صهیونیستی گزارش دادند هادی عمر نماینده آمریکا در امور فلسطین- اسرائیل روز جمعه به عنوان بخشی از تلاش های دولت جو بایدن به منظور تنش زدایی در درگیری های منطقه وارد تل آویو شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع صهیونیستی، سفارت آمریکا در تل آویو با انتشار توئیتی عکسی از ورود معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور فلسطین-اسرائیل به تل آویو را منتشر کرد و مدعی شد هدف او «کمک به حفظ آرامش پایدار، به رسمیت شناختن حق اسرائیل در دفاع از خود است.»

در این توئیت بیان می شود «فلسطینی ها و اسرائیلی ها از حق اقدامات برابر در زمینه آزادی، امنیت، عزت و رفاه برخوردار هستند»

پایگاه خبری صهیونیستی جی ان اس نوشت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه عمر را به منطقه اعزام کرده است.

این رسانه افزود: عمر که در دولت باراک اوباما معاون نماینده ویژه آمریکا در امورمذاکرات فلسطینی ها و صهیونیست ها در سالهای بین 2014 تا 2017میلادی بوده است متهم به همکاری با گروه های ضد اسرائیلی در گذشته است. اوایل سال جاری میلادی وی اولین تماس را با دولت بایدن و تشکیلات فلسطینی برقرار کرد ودر کمک به بازگشت حمایت مالی از فلسطینی ها در دولت جدید آمریکا نقش داشته است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با تایید ورود هادی عمر به تل آویو نوشت انتظار می رود نماینده بایدن با سران اسرائیل و رهبران فلسطین همزمان با تشدید اوضاع غزه مذاکره کند.

این رسانه افزود: انتظار می رود هادی عمر با وزیران دفاع و امور خارجه رژیم صهیونیستی و احتمالا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دیدار کند اما برخی منابع می گویند تنش زدایی بستگی به تحولات اوضاع خواهد داشت.

هاآرتص به نقل از منابع صهیونیستی نوشت ورود عمر به تل آویو علاقه عمیق دولت بایدن را برای آتش بس حتی قبل از برگزاری نشست شورای امنیت در روز یکشنبه نشان می دهد.

تارنمای خبری آمریکایی آکسیوس پیشتر گزارش داده بود دولت بایدن در حال برنامه ریزی برای اعزام نماینده ویژه به خاورمیانه است تا در رفع اختلافات میان اسرائیل و حماس نقش ایفا کند.

آکسیوس به نقل از پنج مقام صهیونیستی و دیپلمات های غربی نوشت: انتظار می رود در صورت تأیید برنامه های نهایی این سفر، هادی عمر معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اسرائیل و فلسطین به سرزمین های اشغالی سفر کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها