کد خبر: 485499
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ۱۱:۲۱:۰۰
| |

بایدن دستور اجرایی برای ارتقای امنیت سایبری را امضا کرد

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا دستور اجرایی را امضا کرد که انتظار می‌رود به دنبال حملات سایبری اخیر به یک شرکت آمریکایی اداره کننده خط لوله‌های انتقال سوخت موسوم به شرکت کولونیال پایپلاین، امنیت سایبری و واکنش به رویدادهای سایبری را ارتقا بخشد.

بایدن دستور اجرایی برای ارتقای امنیت سایبری را امضا کرد
کد خبر: 485499
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ۱۱:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا دستور اجرایی را امضا کرد که انتظار می‌رود به دنبال حملات سایبری اخیر به یک شرکت آمریکایی اداره کننده خط لوله‌های انتقال سوخت موسوم به شرکت کولونیال پایپلاین، امنیت سایبری و واکنش به رویدادهای سایبری را ارتقا بخشد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه دستور اجرایی را برای ارتقای امنیت سایبری کشور و حفاظت از شبکه‌های دولت فدرال امضا کرد. رویدادهای امنیت سایبری اخیر از جمله هک کمپانی "سولار ویندز"، "ماکروسافت اکسچنج" و "کولونیال پایپلاین" یادآوری جدی از این موضوع است که کمپانی‌های بخش خصوصی و دولتی آمریکا به شدت با فعالیت سایبری مخرب پیچیده از سوی عاملان دولتی و مجرمان سایبری مواجه هستند.

این دستور اجرایی با حفاظت از شبکه‌های فدرال، ارتقای تشریک اطلاعات میان دولت آمریکا و بخش خصوصی پیرامون موضوعات سایبری و تقویت توانایی آمریکا برای پاسخ دادن به رویدادها زمانی که اتفاق می‌افتند، کمک شایانی به به‌روز رسانی تدابیر دفاعی امنیت سایبری خواهد کرد.

این دستور اجرایی ارائه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات را که برای کمپانی‌های بخش خصوصی کار می‌کنند ملزم می‌سازد تا در صورت وقوع هر گونه نفوذ، اطلاعات را به اشراک بگذارند و هرگونه تعهدات قراردادی را که مانع از ارائه این اطلاعات توسط ارائه دهندگان می‌شود، حذف کنند. براساس این دستور اجرایی، ارائه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات در بخش خصوصی باید هر گونه نفوذ به دولت فدرال را ظرف سه روز گزارش کنند.

این دستور اجرایی همچنین با ایمن‌سازی سرویس‌های ابری، مدل امنیتی اعتماد صفر و اجباری کردن احراز هویت و رمزگذاری چند عاملی، اجرای استانداردهای امنیت سایبری قوی‌تر را در دولت فدرال فراهم می‌کند.

بعلاوه، این دستور اجرایی یک هیئت ایمنی امنیت سایبری ایجاد می‌کند که به دنبال وقوع یک رویداد سایبری مهم تشکیل جلسه خواهد داد تا علل این رویداد را تجزیه و تحلیل و درباره آن‌ها تحقیق کند.

براساس این دستور اجرایی، طی چند ماه آتی یک فرایند و روند بین آژانسی باید راه‌های تضمین امنیت بهتر داده‌های فدرال و تقویت زیرساخت‌های امنیت سایبری را شناسایی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها