حماس هرگونه مذاکره با اسرائیل را رد کرد

برخی از منابع مصری فاش کردند که حماس به مقامات سرویس اطلاعات مصر اعلام کرده، تا زمانی که اسرائیل خواسته های آنها از جمله  عقب نشینی نیروهای اشغالگر از مسجد الاقصی، آزادی همه بازداشت شدگان از زمان آغاز بحران اخیر به ویژه آوارگی مردم محله شیخ جراح در قدس و تمامی تصمیمات خود در این زمینه را متوقف نکند، مذاکره نخواهد کرد.

حماس هرگونه مذاکره با اسرائیل را رد کرد
کد خبر: 484957
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۰:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مسئول دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در نوار غزه هرگونه مذاکره با رژیم صهیونیستی را تا محقق نشدن کامل شروط تعیین شده، رد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «العربی الجدید»، در حالی که مصر در تلاش است تا رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین را به آتش بس دعوت کند، برخی از منابع مصری فاش کردند که حماس به مقامات سرویس اطلاعات مصر اعلام کرده، تا زمانی که رژیم صهیونیستی خواسته های آنها از جمله عقب نشینی نیروهای اشغالگر از مسجد الاقصی، آزادی همه بازداشت شدگان از زمان آغاز بحران اخیر به ویژه آوارگی مردم محله "شیخ جراح" در قدس و تمامی تصمیمات خود در این زمینه را متوقف نکند، مذاکره نخواهد کرد.

منابع خبری مصر گفتند: پافشاری مقامات سیاسی حماس بر انجام خواسته های خود، اقدامات بین المللی اعمال شده توسط برخی واسطه ها برای جلوگیری از بروز یک رویارویی جامع یا انتفاضه جدید را بی نتیجه گذاشته است.

این منابع افزودند: برآوردهای مصر با توجه به در دسترس بودن اطلاعات مربوط به آمادگی گروه های فلسطینی برای انجام عملیات خاص در عمق سرزمین های اشغالی و به دنبال آن پاسخ اسرائیل برای حفظ توازن قدرت، اوضاع را متشنج خواهد کرد.

این منابع فاش کردند که حماس در پیامی که از طریق مصر به رژیم اشغالگر فرستاده، اعلام کرده، در صورت عدم پاسخگویی به درخواست های مقاومت در ساعات آینده، گروه های فلسطینی با استفاده از موشک های دوربرد جدیدی که در اختیار دارند، سایت های شناسایی شده در اسرائیل را برای اولین بار هدف قرار خواهند داد.

از سوی دیگر منابع خبری وابسته به جنبش حماس گفتند که بیانیه کوتاه «محمد الضیف» فرمانده ارشد نظامی این جنبش تهدیدی توخالی نیست و نیروهای قسام و گروه های مقاومت عملیات گسترده خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز خواهند کرد و موضوع تنها در موشک ها خلاصه نخواهد شد و رژیم اشغالگر ضررهای زیادی را متحمل خواهد شد.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز عصر دیروز (دوشنبه) هشدار داد که اشغالگران نباید به تجاوزات خود علیه الاقصی ادامه دهند.

وی در بیانیه کوتاهی گفت: دشمن صهیونیستی تجاوز به بیت المقدس را آغاز کرده است و اگر متوقف نشود، تلاش های سیاسی برای آتش بس معنایی ندارد.

صهیونیست ها در ماه مبارک رمضان با یورش به منطقه "باب العمود" و صحن‌های مجاور مسجد الاقصی، به سمت فلسطینیان روزه دار گاز اشک آور پرتاب کردند و آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

بر اساس این گزارش، هزاران شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی و دروازه باب العمود یورش بردند و حملات آنها علیه فلسطینیان در ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

اشغالگران صهیونیست همچنین پس از دستگیری فلسطینی ها، ده ها نفر از آنان را از قدس اخراج و خانه های آنان را نیز تخریب کردند.

هلال احمر فلسطین امروز صبح اعلام کرد که 714 فلسطینی در اراضی اشغالی از جمله 520 نفر در قدس شرقی در درگیری با نظامیان صهیونیستی زخمی شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها